2x Windows XP installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevindehondt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hallo,

Ik zou willen testen of er niets mis is met mijn windows. Mijn videokaart geeft drops tijdens games (heb nieuwste drivers enzo), maar daar gaat het nu eigenlijk nie om. Ik wil nie direct alles formatteren, dus vroeg ik mij af of ik windows XP op een andere partitie kan installeren en daar van te booten zoda'k dan ff de nodige drivers kan installeren en ook bv. UT2004 om te testen of die drops opgelost zijn. Is dit mogelijk zonder heel men pc overhoop te gooien? Dus kan ik die 2de xp installeren en dan als ik het getest heb gewoon terug gaan naar m'n vorige versie zonder problemen te veroorzaken (en dat die 2de xp er dus helemaal af is)

Als dit gaat, gelieve dan ook te zeggen hoe (als'k mss iets speciaals moet doen ofzo) ahja en hoe is de volgorde nu weer van het installeren van drivers enzo. bv. eerst chipset drivers, dan videokaart drivers, dan directx ofzo.

Kevin.

2x XP installeren.

hallo,

Inderdaad gaat dat prima. Wel opletten dat het op een aparte partitie komt te staan.( dit om te kunnen kiezen welke je wilt behouden).
wanneer het is gelukt krijg je tijdens het opstarten de keus welke je wil opstarten ( Dual Boot ).
Ik spreek uit ervaring ,heb het zelf ook eens gedaan.
Ook al een keer niet goed opgelet tijdens een installatie en toen stond XP er ook twee keer op,terijl dat niet de bedoeling was.

vrgr.B.kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan