2x windows xp op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
wie kan mijn helpen.

ipv de office cd erin te stoppen stopte ik mijn windows cd erin nu heb ik een goede en een halve xp op de pc staan, dat betekend dat ik steeds moet aangeven bij het opstarten welke versie ik wil en als ik niet snel genoeg ben dan zegt hij dat windows verder geinstalleerd moet worden.

mijn vraag is nu hoe krijg ik die halve xp eraf zonder dat ik info verlies?

wie heeft de gouden Tip
alvast bedankt
 
Wat bedoel je met info verlies? Ik neem aan dat je niet voor niets een herinstallatie hebt willen doen (al heb je nu ipv een herinstallatie het formateren over geslagen).

Maar je zou nogmaals xp kunnen installeren alleen ditmaal met formateren.
 
Wellicht helpt dit.(dank aan Dnties)

Lijkt mij het handigst het opstartmenu te gaan opschonen via (gebruik knippen en plakken om type-fouten te voorkomen)
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k attrib -r -s -h %systemdrive%\boot.ini & start /wait notepad %systemdrive%\boot.ini & exit
Kladblok opent dan, en dan kun je onder [operating systems] die regels weghalen die verkeerd zijn of overbodig. Er moet wel 1 regel (de juiste) blijven staan. Kladblok afsluiten met het kruisje en boot.ini laten opslaan.
Hierna:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k attrib +s +h %systemdrive%\boot.ini & exit


Bij de volgende herstart moet dan het opgeschoonde opstart-menu verschijnen.

@lita112: de bedoeling was om office te instaleren.
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik nog verder van huis

Ik heb precies gedaan wat Frankwannet geschreven heeft en nu doet hij niets meer.

ik kan nog in de bios en in de setup (F2 en F12) meer niet hij start niet meer op en een cdrom pakt hij ook niet meer.



Wat heb ik fout gedaan en is mijn pc nog te redden


wie oo wie kan mij nu helpen?
ik hoop iemand

gr carina
 
Nu ben ik al zover dat de windows cd weer opstart, ik heb op herstel gedrukt en nu moet ik iets achter C:\WINDOWS> invullen maar ik weet niet wat

kan iemand mij verder helpen

ik wacht gespannen af
gr carina
 
Probeer dit eens.

Opstarten van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit
 
Alleen de windows cd start op de sp 2 doet het niet.

'
ik kan de windows-setup starten hij laad dan bestandenenz.dan heb ik de keuze uit xp installeren op R drukken
en afsluiten .

als ik op R druk moet ik me aanmelden en dan weet ik het niet meer.

ik heb het al 1 keer geprobeert door 1 te drukken maar dat doet hij niet.

snappen jullie het nog?

ik hoop van wel ik namelijk niet meer.
Help
 
oja dit was ik nog vergeten te zeggen

ik druk dan op enter als hij vraagt op welke windows installatie ik me wil aanmelden, dan moet ik het administrator-wachtwoord op geven en toest dan 1 in
en daarna d\krijg ik C:\WINDOWS........................................en dan weet ik het niet meer
:confused:
 
Ik heb het voor elkaar de pc doet het weer

maar nu heb ik hetzelfde probleeem als waar ik deze vraag mee begon

namelijk 2x windows erop staan

nu wil ik home eraf halen en proffesional laten staan

alle tips zijn welkom
 
Hallo Bertus

hoe doe je dat ik heb er echt geen verstand van

hoi Daniel

ik heb hem gedouwnload (engels) en weet nu niet hoe verder

alle tips blijven welkom

en zoals jullie al wel zullen lezen ik heb er echt geen verstand van en moet alles stap voor stap doen:rolleyes:
 
Dank je wel allemaal

Voor jullie reacties

sorry dat ik het bericht 2x geplaatst had.

Mijn probleem is opgelost na de tipp van Bertus
Bertus Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik was te snel met mijn status opgelost

Ik heb nu mijn oude windows terug maar kan niet op internet.

mijn tweede windows staat nog steeds op mijn harde schijf, is er ook een manier om die in zijn geheel weg te halen?

volgens mijn kan ik niet op internet omdat mijn tweede windows niet is ingesteld
 
wie oo wie heeft de oplossing

helaas heb ik nog geen reactie gehad op mijn vorige vraag

wie kan mij helpen

:(
 
Als daar data(muziek,fotos?) op staat wat je wilt behouden zou je die even kunnen backuppen.Daarna zou je die partitie kunnen formateren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan