2x XFX HD5770 XXX in crossfire geeft geen performance?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Halleeuw forrummers,

De laatste tijd vond ik dat mijn GPU prestaties een beetje slecht waren.
Dus ik een beetje prutsen en spelen enzo.
Had ik crossfire gedisabled en me monitor op GPU 2 aangesloten, en wou ik kijken of ik lagere FPS had. dus paar games getest
Alien VS predator, Dirt 3, Dirt 2, Crysis 2. en ik kom tot conclusie dat ik met 1 video kaart zelfde prestaties (denk zelfs beter) heb dan in crossfire!.
Nou ben ik hier niet bepaald blij mee en ik wil graag me crossfire setup werkend hebben
Weet iemand wat het probleem is en wat ik fout heb gedaan/doe ?

Wat mij wel opviel is dat dit word weergegeven bij Bus Interface (zie screenshots):
GPU 1: PCI-E 2.0 x16 @ x4 2.0
GPU 2: PCI-E 2.0 x16 @ x16 2.0
Terwijl ik op de gigabyte website dit vond
The GIGABYTE GA-MA790FX-DQ6 also features support for PCI Express 2.0 as well as ATI CrossFireX™ with dual x16

Mijn moederbord is GIGABYTE GA-MA790FX-DQ6

GPU 1
gpu1.gif

GPU 2
gpu2.gif

Weet niet of nodig is maar hier is van CPU/Mobo
cpu1.gif
cpu2.gif

Laatst bewerkt:
Beide kaarten in de blauwe PCIe sloten gezet?
(Note 4) If you are installing one or two PCI Express graphics card(s), be sure to install it/them in the PCIE_16_A or/and PCIE_16_B slot(s) for optimum performance. When four graphics cards are installed, the PCIE_16_A and PCIE_16_B slots will operate at up to x8 mode.

Drivers al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Bij mij geeft Gpu-Z "disabled ,crossfire available" aan als ik crossfire uitgeschakeld heb...bij jou zie ik alleen maar "disabled" staan.....is ook heel vreemd dat die ene kaart maar PCI-E X4 aangeeft,ipv X 16.....misschien een software bug,best eens een update doen naar Gpu-Z 0.57.
Wissel je kaarten eens van slot,sluit je monitor aan op de bovenste kaart,dan crossfire inschakelen en 3dmark 11 laten lopen met crossfire aan en af...

Gedaan en het niks. alle sloten geprobeerd. al het bedenk bare heb ik geprobeerd en niks helpt

Welke info geeft de laatste versie van Gpu-Z?
Welk verschil tussen 3dmark 11 met crossfire en zonder crossfire?
Welke bios verie van je mobo?
Welke voeding?

De laatste versie van gpu-z geeft precies hetzelfde aan,
in 3dmark is er een verschil van 10punten met en zonder.
de bios versie van me moederbord is: F6 (01/13/2009)
mijn voeding is: OCZ ModXstream 700watt (6pins en 6+2pins connector)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al een andere crossfire bridge geprobeerd?
Heb zelf ooit een kapotte gehad bij m'n 2900 XT's.....

Nee ik heb geen andere, maar na een beetje testen enzo blijkt zelfs dat als ik er maar 1 kaart in heb (bovenste slot) die ook x4 zegt. mischien is me slot kapot...?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me dan eerder een bios probleem...ik zou de bios update naar F7 beta durven proberen......heb een LINK gevonden over iemand met hetzelfde probleem met z'n PCI-E X16 slots....die heeft het kunnen oplossen door met de bios settings te spelen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan