2x xp op een schijf ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
759
kan ik bijv.. windows xp home en xp pro op 1 harde schijf naast elkaar installeren ,zodat de ene voor mijn dochter is en de andere voor mijzelf .

kan zoiets .
 
Nee, tenminste niet op 1 partitie, en zelfs dan kan 2 keer XP volgens mij ook niet.

Maar je kan toch ook in windows 2 gebruikers aanmaken 1 voor jouw en een voor je dochter? en dan jouw bestanden waarvan je niet wilt dat zij erin komt ff beveiligen?
 
Dat kan niet op 1 partitie,

Maar je moet eerst XP home erop zetten en deze partitie op non aktief zetten, XP pro erop endaarna
MBR instellen.

Hiervoor kun je het best een programma als
OS selector gebruiken.

Alleen snap ik er niets van dat je deze twee naast elkaar wilt zetten.........


Jan
 
Dat kan wel op een partitie. Heb ik zo vaak gedaan.... Gewoon installeren zonder te formatteren en een andere mapnaam opgeven. Of het verstandig is, dat is een ander verhaal. Het wordt wel een beetje onoverzichtelijk. Je kunt beter een programma als Partition Magic of BootIt NG (gratis: members.shaw.ca/bootitng) gebruiken om je C: kleiner te maken en een extra partitie bij te maken. Daarop kun je dan probleemloos installeren. En die extra partitie kun je dan het beste als een logisch station instellen, dan heb je helemaal niks te maken met het bovenstaande verhaal.

PS, om door te lezen: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=93702
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan