2x XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik heb 2 HD's waarop ik XP wil zetten, in dezelfde PC.
De schijven heten beide C. Ik sluit of de ene 1 aan (met alleen maar Pineacle en films) of ik sluit de 2de aan, welke als normale C dienst doet met alle links naar progjes en mijn doc's.

Is dit mogelijk? Kan ik XP 2x installeren op 2 verschillende schijven, maar in de zelfde PC en onafhankelijk draaien van elkaar?

groeten,
theo

Hoi,

Ikke niet begrijp.
Betekent dit nou dat je één interne en één externe schijf hebt??
Of haal je elke keer je kast open en wissel je de schijf om?

Ik heb twee partities.
Op beide partities heb ik WinXP Home geïnstalleerd (dezelfde vesie dus, met dezelfde licentie sleutel)
Bij het opstarten krijg ik nu de keuze met welke versie ik wil starten.

Waarom je aangeeft, beide met C:\ op te willen starten is me een raadsel ....

Dat kan, indien je beide geinstalleerd hebt, zonder de andere eraan, EN je een bootmenu van de bios kan oproepen met/via een F toets.

Dan kun je de meest gebruikte als eerste zetten in de bios, om van regulier van op te starten, en de andere kun je dan via het bootmenu van de bios laten opstarten, zo heb ik dat ook met Vista geregeld.

Hoi,

... zo zie je maar wat er allemaal mogelijk is ....
Ik hád al tweemaal XP geïnstalleerd (1 x privé, en 1 x 'blanco ' voor maken van sheets t.b.v. trainingen etc) en nu als derde de testreleae van Vista.
Na installatie daarvan krijg ik een bootmenu, waarin
- Standaar de keuze om met Viste of een Earlier version op te starten (na een aantal seconden automatisch Vista, wat zelf te wijzigen is ... !)
- En bij keuze 'earlier' weer het boot.ini-verhaal dat ik al eerder had.

Grts, Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan