2x512 DDR PC3200 en 2xDDR PC2700 combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mercutio

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Ik heb me gisteren een nieuw moederbord (Asus A8N-SLI Premium) en CPU (Athlon xp 3500)gekocht. Nu had ik een tijdje geleden al 2 latjes van 512 DDr PC3200 400MHZ gekocht, maar ik heb ook nog 2 latjes 256 DDR PC2700 266 MHZ liggen. Nu is mijn vraag is het verstandig die vier latjes allemaal in de pc te steken zodat ik 1,5 gig DDR heb steken of alleen die 2 latjes van 512 DDR PC3200 400MHZ en dat ik dan maar 1 Gig heb maar dat die wel aan 400MHZ draaien ipv de 266MHz waarop ze nu draaien.

Ik zou dit eigenlijk graag willen weten omdat ik dit systeem voornamelijk ga gebruiken voor te gamen en omdat ik denk dat mijn videokaart NX7600GT-T2D256EZ best wel ok is, weet niet ook niet of die 256 DDR3 van die videokaart opweegt tegen die eventuele extra 512 DDR.

Bij voorbaat dank.

Je kan het beste gewoon die 2 reepjes van 512 MB erin doen & die andere 2 reepjes in een andere computer stoppen die wat langzamer werkt.
om games te kunnen spelen kan je beter "weinig"snel geheugen hebben dan veel "langzaam" geheugen.
Want games vragen niet zo heel erg veel van je werkgeheugen ( vooral wel veel van je videokaart).
Hetgene wat de games vragen moet vooral snel kunnen communiceren.
dus lekker 1 GB erin houden :)

Beetje krom, weinig snel geheugen is niet per definitie beter dan veel langzaam geheugen.

De pc wordt gewoon opgehouden door het weinige aanwezige geheugen, dan maakt het in dit geval niet uit of het snel of langzaam geheugen is.

Daarnaast eisen vooral de nieuwere games aardig wat geheugen, dus hoe meer geheugen hoe beter.

Ik merk net dat ik alle reepjes niet dual channel heb steken, is het aangeraden dat te doen?

Want games vragen niet zo heel erg veel van je werkgeheugen ( vooral wel veel van je videokaart).

1048 MB is zelfs aan de weinige kant voor een gamepc. Liever veel RAM voor een gamer.

maar

dat pc2700 trekt wel de performance sterk naar beneden hoor en tegen 512 MB extra weegt dat niet genoeg op om het erbij te zetten. En je moet zeker je geheugen Dual-channel steken.

Ik zou dit eigenlijk graag willen weten omdat ik dit systeem voornamelijk ga gebruiken voor te gamen en omdat ik denk dat mijn videokaart NX7600GT-T2D256EZ best wel ok is,
Die kaart is goed genoeg voor dat bord en processor.

weet niet ook niet of die 256 DDR3 van die videokaart opweegt tegen die eventuele extra 512 DDR.
Of je er intern geheugen bij steekt of niet, die 256 DDR3 blijft gelijk, dus wat dat betreft geen invloed. Dat gaat alleen maar op als je videokaart van "shared"-geheugen gebruik maakt.

Je kan het beste gewoon die 2 reepjes van 512 MB erin doen & die andere 2 reepjes in een andere computer stoppen die wat langzamer werkt.
om games te kunnen spelen kan je beter "weinig"snel geheugen hebben dan veel "langzaam" geheugen.
Hetgene wat de games vragen moet vooral snel kunnen communiceren.
dus lekker 1 GB erin houden :)

Ga jij maar eens battlefield 2 spelen met 512 MB PC3200, ik ga lekker voor één giga PC 2700. Wedden dat ik meer frames heb en sneller laad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan