2x5tb WD Elements externe schijven niet gelijktijdig zichtbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo,

Ik heb 2 x WD Elements 5 TB schijven. Alleen ze worden niet gelijk zichtbaar via mijn pc
Wat heb ik geprobeerd:

-verwisselen stekkers en uitgangen
- verschillende usb poorten enz. enz.

Er is er maar steeds 1 van de 2 benaderbaar ipv 2
Andere externe harde schijven aansluiten is geen probleem. Die zijn wel zichtbaar.

Iemand nog een idee?

Hartelijk dank alvast!

Jerry

Bevat er soms eentje geen GPT partitie? Schijven groter dan 2TB moeten een GPT partitie bevatten en geen MBR, anders zie je die niet.

Het kan zijn dat je USB hub niet genoeg stroom kan/wil (omtrent veiligheid PC) leveren, misschien een powered HUB proberen?

Harde schijven

Allereerst dank voor de reacties!

IK heb een bedrade en onbedrade hub gebruikt. Bij beiden hetzelfde euvel. Dat van die bestanden zal ik nog eens onderzoeken. Ik heb er niets aan veranderd. Ze komen van Staples en zijn standaard (gewoon uit de fabriek van WD)

Harde schijven

Bedraad en onbedraad ik bedoel een hub met stroom en een zonder. Met bestanden bedoel ik natuurlijk partitie

Probleen kan wel eens naam gerelateerd zijn. Als ze beiden dezelfde naam hebben wordt er maar 1 getoond...:rolleyes:

Toevoeging op Scrapheap: Wat hij bedoelt is dat mogelijk de partities dezelfde schijfletter hebben.

Sluit er 1 van aan, en kijk in Schijfbeheer (=diskmgmt.msc) welke schijfletter(s) de partitie(s) hebben die erop staan. Noteer welke schijfletter(s) dat zijn en sluit Schijfbeheer.
Haal die schijf er dan vanaf en sluit de tweede aan. Kijk weer in Schijfbeheer (=diskmgmt.msc) welke schijfletter(s) de partitie(s) hebben die erop staan. Hernoem de schijfletters die conflicteren met wat je al had genoteerd (=rechtsklikken op de partitie en kiezen voor "Stationsletter en paden veranderen" en kies dan een volstrekt vrije schijfletter.

Uiteraard ook uitkijken of je niet toevallig een netwerkschijfletter hebt die conflicteert met een schijfletter van zo'n WD schijfletter.
Uiteraard ook uitkijken of je niet een geheugenkaart-lezer hebt die (qua toegekende schijfletter) conflicteert met een schijfletter van zo'n WD schijfletter.
Uiteraard ook uitkijken of je misschien nog helemaal geen schijfletter had toegekend aan partitie(s) op zo'n WD schijfletter.

Tijs.

Mogelijk een bug in Windows. Heb heel toevallig deze week 2 3Tb WD externe schijven aan een pc gekoppeld. De tweede schijf (volgorde van insteken maakt niet uit), wordt als offline gemarkeerd in diskmanager. In diskmanager met de rechtermuisknop op de schijf klikken en de schijf online brengen is voldoende.

Beste allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Het probleem was softwarematig in W. 10. Kennelijk moet je ze aanmelden (?) Affijn, ik ben van het probleem verlost. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan