2xSATA en 2xIDE HD's monteren in één pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deken

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
In een test-pc (2004) heb ik 2 ide-hd aansluitingen en 2 sata-hd aansluitingen. Voor het ogenblik zijn enkel de 2 sata-hd's aangesloten. Kan ik daarbij nog één (of twee oudere) ide-hd aansluiten? Zo ja hoe zit het met de master/slave selectie van de ide-hd?

Dat is mogelijk en kan zonder problemen naast elkaar lopen.
Het master slave verhaal bij ide, einde lintkabel is de master, in het midden de slave. Op de schijven moet je de jumpers overeenkomstig instellen. (in geval van aansluiten op 1 ide aansluiting)
Wil je beide ide poorten gebruiken moeten beide op master en een eigen kabel.

P.s. ik heb de sectie moderator gevraagd je vraag in de juiste sectie te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Volg jackall 's tip.
Wel zorgen dat in je bios de SATA boot disk als 1e blijft staan....
Kan zijn dat je stationsletter in de Verkenner anders worden D, E, F... (C blijft de boot...)
Die kun je onder schijfbeheer aanpassen. Als de D verkeerd is hernoem je die tijdelijk naar G of zo en dan maak je van E of F daarna de D.
Vervolgens kun je de rest naar wens aanpassen.
Schijf letters zijn vooral belangrijk als je op de D een programma geïnstalleerd had... als die een andere letter krijgt werkt ie meestal niet meer,... dus aanpassen zoals voor gesteld.
Let op: ga niet met de bootschijf rommelen....

Hoi, HDD vraag dus waarom in een Linux sectie ? Vraag je vriendelijk voortaan even goed te kijken waar je je vraag plaatst zo heb je ook meer kans op een passend antwoord :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan