3,4 Ghz of minder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenavond,

ik zit met een dilemma.
Onlangs het moederbord M3N78 Pro aangeschaft, met een AM2+ socket. Zonde van me geld,want ik had denk ik beter een AM3 kunnen kopen. Maarrr nu zie ik dat mijn moederbord ook AM3 ondersteunt, sommige dan..

Ik zou heel graag de Amd Phenom II X4 965 erop zetten, deze is 3,4 Ghz. Na een bios update wordt deze ondersteunt.. Maar heb ik dan wel de volle 3,4 Ghz tot mijn beschikking. Ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Op internet kan ik niet echt iets vinden of het de volle vermogens pakt..

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Alvast bedankt,

Groetjes Articcie

Hoogstwaarschijnlijk wel!:D
Hooguit krijg je wel een bottleneck door dat moederbord, maar je krijgt als het goed is wel 3.4Ghz, maar door AM2+ gaan sommige dingen misschien wel slomer!

en wat zou er dan slomer kunnen gaan?
ik heb 8 GB Geil geheugen DDR2 800 mhz..
Is het aan te raden om een AM3 proccessor te kopen? of de allersnelste AM2+?

Ik weet echt niet wat wijsheid is.

Maar het is niet zo dat heel mijn systeem mega instabiel wordt?

Alvast bedankt voor je goede reactie! Je hebt al heel wat twijfel weg gehaald:thumb:

Voor welke soort van computerbewerkingen heb je dat soort cpu kracht nodig?
Ben je een gamer?

Ik ben geen Die hard gamer, maar als ik een game speel is het ook wel gelijk een zware jongen. Denk hierbij aan Call of duty Modern Warfare 2. Splinter Cell, Empire Total War.

Maar ik zit ook een klein beetje met de blik op de toekomst.. als ik nu een Am3 proccessor aanschaf, hoef ik in de toekomst enkel een ander MB en geheugen te kopen.. Als ik nu een Am2+ koop, kan ik alles vervangen over een paar jaar.
En ik heb nu enkele malen een pc gebouwd die redelijk budget gebonden is geweest, en dat is jammer. Ik heb nu ook een iets groter budget, en wil dus goed me geld besteden.

En rekenkracht is altijd prettig, ik doe vrij veel dvd's bewerken, dus dat rekent ook flink door.

Alleen je laatste zin rechtvaardigt die CPU power, voor de rest heb je zo'n monster van een cpu niet nodig. Kortom, ja, dan heb je een forse processor nodig.

:) Maar weet u toevalling ook, of het wel helemaal ondersteund wordt de 3,4 Ghz op mijn Am2+ socket?

Jup, daar staat die bij.,dat weet ik.. Dat betekend dus, dat die vol ondersteund wordt, zonder instabiliteit? :cool::D

Je zou het mogen verwachten, maar 100% zekerheid heb je nooit. Handig is om in de winkel waar je de processor gaat kopen deze vraag te stellen en als zij volmondig ja zeggen omdat ze die dingen wel eens op dit plankje hebben geprikt, dan mag je het aannemen.

dankje wel voor dit bericht! mijn vraag is opgelost!

fijne avond nog.

Ik geef een Asus voorbeeld: op mijn moederbord zou volgens Asus een bepaald reepje van Kingston moeten kunnen (volgens de QVL) alleen, toen ik in 2007 mijn pc kocht (en liet assembleren door Alternate) kreeg ik een belletje dat men het geheugen NIET aan de praat kreeg op 1066 Mhz, daar waar Asus op zijn website had staan dat dit zou moeten kunnen. (Bord was standaard geschikt voor 800 Mhz, maar dankzij nieuwe en revolutionaire Asus technologie zou 1066 Mhz geheugen van een bepaald merk en type van Kingston probleemloos op 1066 Mhz kunnen draaien. Niet dus!)
Ik vertrouw Asus sindsdien niet meer en zal nooit meer een Asusplankje kopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan