3,5mm jack naar audiokabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

docterdre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
hallo,

Ik heb een vraagje. Normaal luister ik mn muziek op mijn computer, maar ik heb mijn oude stereo-installatie weer tevoorschijn gehaald en dat klinkt ook wel lekker. Er zitten 2 normale grote alles in 1 speakers bij (is een hele oude set trouwens). Maar mijn vraag is, is het mogelijk om mijn computerspeakers ook op de stereo aan te sluiten? De normale ingang is van dat koperen audiodraad, en mn pc speakers zijn natuurlijk met een 3,5mm jack. Het is een set met 2 speakers en een woofer. Is het mogelijk om die 3,5 op een of andere manier te converteren naar audio kabel? En gaat dat dan goed met die woofer en speakers?

Alvast bedankt!

Welkom op Helpmij.:)

Je kan gebruik maken van een kabel die van mini jack naar tulip gaat.
images

ja maar de audio ingang is van dat losse koperdraad wat je in elkaar draait en dan vastklemt zegmaar, niet van die tulip dingen...

Ingang, bedoel je niet de uitgang of bedoel je rechtstreeks op de speakers aansluiten. Het laatste zal niet gaan, de speaker hebben een versterker nodig.

PC --->> versterker --->> Speakers.

ja kijk mn speakerset van mn pc heeft ook zn eigen stekker (dus versterking), maar ik bedoel, op mn oude stereo installatie sluit je de speakers aan met van dat koperdraad wat je in elkaar draait. De speakers van mn pc zijn niet meer met van dat losse koperdraad maar met een 3,5mm jack, en die past dus niet op mn stereo...

Ik heb dus een soort converter van 3,5mm jack naar los audio koperdraad nodig.

http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50300052/Speaker_Cable.jpg dit is de audiokabel die in mn stereo gaat.

Laatst bewerkt:
ok tnx en zal het geluid niet raar worden omdat er 2 speakers en een woofer op 1 audiosnoer zijn aangesloten dan?

Wel zorgen dat je een "Stereo"-verlengsnoer aanschaft. Daar krijg je namelijk 4 aders uit (links+ rechts+ Links0 rechts0) waarbij je de 0 samen zou kunnen voegen waardoor je 3 aders krijgt (hetzelfde aantal als op je 3,5 jack plug).

Maar kwa kwaliteit denk ik niet dat je er erg op vooruit gaat. aangezien je input (geluidskaart) en je output (speakers) hetzelfde houd. dus het enige wat je er tussen gaat zetten is een extra versterker....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan