3 beeldschermen met ATI HD 5450

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
532
Hallo,

ik wil 3 beeldschermen gebruiken voor 1 desktop weergave. Mijn videokaart ondersteunt Eyefinity en kan maximaal 3 schermen aansturen. Alles lijkt dus OK. Mijn vraag is echter over de 3de poort. Met het zoeken op internet heb ik verschillende berichten gehoord dat je een 'displayport' moet hebben. Mijn kaart heeft VGA/DVI/HDMI. De eerste 2 zijn al in gebruik en werken prima. Nu heb ik gelezen dat de HDMI poort aansluiten op een monitor nog al eens problemen oplevert als het dus geen 'displayport' is. Hoe kan ik dat zien/weten?
Dus in het kort: als ik een monitor aansluit op de HDMI poort heb ik dan meteen mijn derde scherm om mijn desktop op uit te breiden of kan ik problemen verwachten?

Alvast bedankt!
 
Je kaart moet een DP output hebben om te kunnen werken. als je 5450 geen DP uitgang heeft kun je geen 3 monitoren gebruiken.
 
Beste Wampier,

zover was ik dus, vandaar mijn vraag hier op helpmij :). DP staat volgens mij voor DisplayPort, hoe weet ik nu of ik direct een monitor op de HDMI poort kan aansluiten?
 
Zie mijn vorige antwoord. Als je videokaart geen display-port uitgang heeft kan je geen 3 schermen hebben. Het kan dus niet.
 
De chip kan het wel, maar als de fysieke aansluiting mist kan het simpelweg niet ;)
 
In de specs van de 5450 kaart staat dit:

1. Integrated dual-link DVI output with HDCP14, Max resolution: 2560x160015
2. Integrated DisplayPort output, Max resolution: 2560x160015
3. HDMI® (With 3D, Deep Color and x.v.Color™), Max resolution: 1920x120015
4. Integrated VGA output, Max resolution: 2048x153615

De tweede regel praat over een DisplayPort en de specs geven aan dat er 3 monitoren aangestuurd kunnen worden. Alleen zie ik aan de achterkant een VGA/DVI/HDMI aansluiting. Vandaar mijn vraag over die DisplayPort. Ik moet m hebben maar ik weet niet wat en waar hij is. Kun je dat uitleggen?
 
De DP aansluiting is niet fysiek aanwezig op je videokaart en is dus niet aangesloten. Je hebt de aansluiting niet op de kaart, dus je kunt gewoon geen 3 monitoren aansturen met deze kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan