3 Beeldschermen op 1 Laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elwin Verveer

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Berichten
18
Beste Mensen,

Ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht en daar kunnen 2 extra beeldschermen op aangesloten kunnen worden. Nu heb ik dat gedaan maar bij beeldscherminstellingen detecteerd hij ze alledrie meer ik kan er maar 2 tegelijk gebruiken, bij de derde staat dan: verbinding met dit beeldscherm is verbroken.

Nu kan ik wel instellen dat op het derde beeldscherm wordt weergegeven maar dan is er niks meer op me laptopscherm of het 2e.

Kan ik nu Mijn beeldscherm op mijn 2e beeldscherm hoofdweergeven en links uitbreiden naar mijn laptop en rechts uitbreiden naar mijn andere beeldscherm? Hieronder aanvullende Specificaties:

Windows Seven Home Premium
NVidia Gforce 9300m GS 512 Mb (With Acer Easyport IV en vga en HDMI)
Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2.00 GHz.

2r4mv0o.png


29bo74z.png


r1ymp4.png




Mvgr, Elwin Verveer
 
Dat is niet mogelijk. De meeste videokaarten (m.u.v. ati's HD5XXX serie's en matrox kaartjes) kunnen maximaal 2 beeldschermen hebben. Ze hebben namelijk maar 2 RAMDAC's. Deze RAMDAC zetten het signaal van de videokaart om in een analoog (VGA) of digitaal (DVI) om. De meeste videokaarten hebben er hier maximaal 2 van. Dus helaas. wat misschien wel een optie is, is het scherm op de onboard videokaart aan te sluiten. In windows 7 kan je twee verschillende videokaart drivers hebben en wellicht ook dat. Hoe dat moet weet ik niet, maar het is mogelijk (ook onder Xp geloof ik).
 
Dat is niet mogelijk. De meeste videokaarten (m.u.v. ati's HD5XXX serie's en matrox kaartjes) kunnen maximaal 2 beeldschermen hebben. Ze hebben namelijk maar 2 RAMDAC's. Deze RAMDAC zetten het signaal van de videokaart om in een analoog (VGA) of digitaal (DVI) om. De meeste videokaarten hebben er hier maximaal 2 van. Dus helaas. wat misschien wel een optie is, is het scherm op de onboard videokaart aan te sluiten. In windows 7 kan je twee verschillende videokaart drivers hebben en wellicht ook dat. Hoe dat moet weet ik niet, maar het is mogelijk (ook onder Xp geloof ik).
Nee volgensmij kan dat niet.. Zodra je je videokaart inplugged word onboard toch uitgeschakeld? Tenminste dat dacht ik:)
 
Re

Dat is het hem nou juist, ik een laptopbeeldscherm, een HDMI en een VGA en hij pakt gewoon alledrie de beeldschermen maar ik kan er maar 2 tegelijk gebruiken??
In andere forumposten kunnen mensen ze wel alledrie gebruiken. Alleen zeggen ze niet hoe....

Kan iemand mij dit uitleggen?

Mvgr, Elwin Verveer
 
Dat is het hem nou juist, ik een laptopbeeldscherm, een HDMI en een VGA en hij pakt gewoon alledrie de beeldschermen maar ik kan er maar 2 tegelijk gebruiken??
In andere forumposten kunnen mensen ze wel alledrie gebruiken. Alleen zeggen ze niet hoe....

Kan iemand mij dit uitleggen?

Mvgr, Elwin Verveer

met dezelfde laptop?
of met een pc?
het kan zijn dat mensen er een kvm switch tussen hebben
dan kun je als het goed is meerdere monitoren hebben..

probeer eens de resoluties gelijk te trekken..
werkt die monitor wel als je de andere niet aansluit?

heb je een nvidia programma erop? *meestal voor instellen van je kaart*
kijk daar dan even bij..

werkt dat niet zou ik zeggen probeer een programma voor meerdere screens
gebruikte zelf altijd gridvista..
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Acer-Gridvista.shtml

kon je je schermen indelen in meerdere delen..
misschien dat je kan instellen dat hij elke monitor als apart deel pakt?
valt te proberen
 
met dezelfde laptop?
of met een pc?
het kan zijn dat mensen er een kvm switch tussen hebben
dan kun je als het goed is meerdere monitoren hebben..

probeer eens de resoluties gelijk te trekken..
werkt die monitor wel als je de andere niet aansluit?

heb je een nvidia programma erop? *meestal voor instellen van je kaart*
kijk daar dan even bij..

werkt dat niet zou ik zeggen probeer een programma voor meerdere screens
gebruikte zelf altijd gridvista..
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Acer-Gridvista.shtml

kon je je schermen indelen in meerdere delen..
misschien dat je kan instellen dat hij elke monitor als apart deel pakt?
valt te proberen

Met dezelfde laptop.
Resoluties heb ik gelijkgetrokken, werkt nog niet.
De monitor werkt wel als je de andere niet aansluit.
NVIdia Drivers/programma is erop.

Ik ga Gridvista proberen.

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan