3 Beeldschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Als ik een videokaart koop met dvi en vga en hdmi, kan ik dan 2 beeldschermen op de videokaart en 1 op het moederbord met vga doen? of moet ik de hdmi, de vga en de dvi op de videokaart gebruiken?

Mvg,
GamerTom

Je moet die op de videokaart gebruiken want van het moederbord wordt uitgeschakeld....

ok, maar kan ik ze dan ook alle drie gebruiken? dus de vga de dvi en de hdmi? of kan de videokaart dat anders niet aan?

niet elke videokaart kan dit. Bij AMD moet de videokaart Eyefinity hebben en moet je verplicht 1 scherm aansluiten via Display Port, bij Nvidia heet dat iets anders.

Je moet die op de videokaart gebruiken want van het moederbord wordt uitgeschakeld....

Dit is niet bij definitie waar, met een z77 chipset kan het namelijk wel.

ok, maar kan ik ze dan ook alle drie gebruiken? dus de vga de dvi en de hdmi? of kan de videokaart dat anders niet aan?

Zullen we eerst even beginnen met welke videokaart u van plan bent te kopen, aangezien dit per kaart ook weer verschilt.
Let er ook op dat op sommige kaarten wel 4 connecties zitten maar dat sommige dan op dezelfde "chip" zitten aangesloten, waardoor er maar 1 tegelijk gebruikt kan worden.

niet elke videokaart kan dit. Bij AMD moet de videokaart Eyefinity hebben en moet je verplicht 1 scherm aansluiten via Display Port, bij Nvidia heet dat iets anders.

Dat klopt, echter kan je bij de meeste kaarten een passieve/actieve dp -> vga of dp -> dvi

Laatst bewerkt:
Ik ben nu van plan om de MSI R9 270x GAMING 4G te kopen. Er staat een maximale resolutie van 2560x1600, terwijl ik 3840x1024 heb. Ik weet dus niet of dat goed zal gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan