3 gig geheugen herkent maar geen verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanKelevra

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo allemaal.

Ik heb 2 identieke 512 kaartjes en 2 identieke 1gig kaartjes van kingston.
Nou heb ik een redelijke pc;

Intel Pentium 4 630, 3033 MHz (15 x 202)
MoederbordM SI 915P Neo2 Platinum (MS-7028)
Systeemgeheugen 3072 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce 6600 (256 MB)
Harde schijf ST3160023A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

Dit is zo ongeveer alles wat ik met Everest vindt..
Het probleem is dus dat wanneer ik de geheugen leesprestaties doe ik een resultaat krijg van 4000, ok..tot daar aan toe...het rare is dat ik exact hetzelfde haal als ik maar 1 gig intern geheugen erin doe? Waarom ik dit ben gaan testen is omdat ik een pc gamer ben, counter strike source om precies te zijn een erg rotte fps haal terwijl ik volgens alleen best op 100fps vast zou moeten kunnen draaien.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp.

hehe

ram is niet alles.. ik heb ook 2 gigabyte ram twee 7900 gs nvidia graphische kaarten erinstaan en ik haal soms ook net der 80 -90 fps en op slome servers dropt ie soms zelfs tot 10 dus wat ik zou doen is die 6600 eruit halen en een 8xxx of 7xxx kaart erin zetten :p

zijn ze wel allemaal de zelfde snelheid? het kan namelijk zijn dat de kaartjes die je erbij heb gekocht een lagere snelheid aan Mhz hebben en dat de oude kaartejs die snelhijd overnemen.

Het hangt er gewoon helemaal vanaf of je moederbord dat ondersteund.
Sla de gebruiksaanwijzing van je MoBo ermaar op na.
Sommige moederborden kunnen 2 Gb aan RAM aan, anderen weer meer of minder.

Tja, meer geheugen wil niet zeggen dat het sneller gaat, vaak zelfs langzamer.:evil:

Indien je XP gebruikt is het sowieso overkill, XP adresseerd tot ong. 1,5 gig. alle verhalen daarover daargelaten, maar gebruikt vaak niet meer dan zo'n 800mb, en dan wordt vaak nog de swap gebruikt waardoor het geheugengebruik bij zo'n 500mb blijft steken zonder registeraanpassing.

Dus met 3 gig. kun je rustig het wisselbestand uitzetten, niet dat de ram sneller zal worden maar wel dat windows niet meer swapt.

En die FPS heeft meer te maken met de snelheid van je GPU en de snelheid en groote van het videogeheugen, intern geheugen is vaak vele malen langzamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan