3 korte pieptonen met asus p4c800 en 2x 256mb ddr ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

zit even te twijfelen welke categorie ik deze moest plaatsen. Maar ja, nu dan maar hier.

Het volgende is het probleem. ALs ik dit systeem aanzet dan krijg ik 3 piepjes en daarna 1x een kort piepje. Het systeem controleert dan t geheugen duurt erg lang maar uiteindelijk gaat ie wel door. Ik heb er twinmos geheugen inzitten heb ook al buffalo geheugen geprobeerd maar ook daarmee hou ik t probleem. heb je enig idee??

Het gaat om een ASUS P4c800 deluxe met 2x 256 mb ddr ram twister cl2 twinmos. allebei in de blauwe aansluitingen.

ps ik heb dus ook al ander geheugen geprobeerd of moet ik iets in de bios aanpassen???

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. VOlgens mij Award.

zie de eerste momenten van de opstart van je pc............ (of even naar het bios gaan)

't is wel redelijk interessant om het merk te achterhalen, want dan kun je de piepjes pas 100% op "waarde" schatten.

vervolgens :

dit

m.a.w. je zou de geheugenstripjes eens kunnen verwijderen en opnieuw aanbrengen en / of ander geheugen plaatsen.

Suc6 !

Piepjes geven aan hoeveel usb apparaten zijn aangesloten .
Niets om je zorgen over te maken.
Je kan het wel uitschakelen maar dan verwijs ik je eerst even naar je handleiding

groeten das

Das,

ik ben o.a. ooit bij deze site terecht gekomen om ook een heleboel te leren. Ik heb het gevoel dat ik nu ga leren...............

Das schreef :
Piepjes geven aan hoeveel usb apparaten zijn aangesloten .
Niets om je zorgen over te maken.

kan ik daar wat meer over lezen ? Kun je een bron noemen ?

Dag Pasja

De bron ben ik zelf .
Ik ben ook in het bezit van dit mobo.
Veel gesodemieter met dit bord gehad(dual channel,piepjes)

door veel te expirimenteren ben ik zo langzamerhand veel aan de weet gekomen .

Dag Pasja

De bron ben ik zelf .
Ik ben ook in het bezit van dit mobo.
Veel gesodemieter met dit bord gehad(dual channel,piepjes)

door veel te expirimenteren ben ik zo langzamerhand veel aan de weet gekomen .

Kik eens op asus.com bij search beeps invullen dan zie je het vanzelf

kan 't niet vinden,

kan je misschien dat stukje tekst kopieren en hier plakken ?

Question : I heard two beeps during POST, but all the device are installed properly and the system also boot up successfully. Can you tell me the meaning of the BIOS beep sounds? Is there any error occurs during booting?

Answer : Normally, there is no beep during POST unless you installed an USB device. The beep sound means the number of usb devices present. For example: You will hear two low beeps if you install two USB devices. However, you will hear one loud beep if no hard disk is connected to the motherboard.

For users who used to debug from beeps or POST codes, we have a smarter solution --- ASUS POST Reporter. It gives you voice POST messages to inform you of system events and boot status. (Please note that only some ASUS motherboards have built-in ASUS POST Reporter feature) [end off quote]

Das,
ik denk dat we het over twee vershillende dingen hebben. Asus is idd. zo "handig" om met een bepaalde biep, of bepaalde biepjes, aan te geven of er USB apparaten zijn gedecteerd. Echter, het verhaal hierboven lezend en inschattend, maakt Asus gebruik van een andere "toonhoogte" dan de gebruikelijke Bios beepjes.

Het maakt het voor dvham niet gemakkelijker. Hij zal nu eerst even moeten bepalen of 'ie de "zuivere" biosbeepjes hoort of de "Asusbeepjes". Als dat lastig in te schatten is, dan zal 'ie even de USB-stekkers uit de kast moeten trekken.
Piept 'ie daarna nog, dan weten we dat het geen Asus beepjes zijn.
De oorspronkelijke vraag nog eens bekijkend, schat ik in dat het toch de ouderwetse en algemeen in gebruik zijnde "echte" biosbeepjes zijn.

We horen / lezen het wel ;) :D

heb de pc aangezet zonder enig apparaat! dus zou dan geen piepjes mogen geven. heb al 2 soorten geheugen geprobeerd maar ook dat hielp niet. volgens de verkoper was dit de juiste combinatie en een vriend van mij heeft exact hetzelfde setje. misschien een instelling?

Ik had een probleempje met het dual channel.
Niet aan de praat te krijgen.
Na overleg met mijn comp.boer leek ons het beste om eens een ander bord te proberen.
Voor 20 euro meer heb ik toen een p4p800 de luxe gekocht .
En de problemen waren voorbij.
1024 dual channel ,eindelijk.
Ik wil er dit mee zeggen ,het moederbord kan natuurlijk ook een defect hebben.
Dagen lopen zoeken terwijl het probleem gewoon het bord is.

Succes

Das

heb je enig ervaring met verschillende types geheugen of instellingen van het moederbord?

dvham,

ik ging (en ga nog steeds) er vanuit dat jouw pc het "zo maar" opeens niet meer deed, hooguit na het plaatsen van een extra geheugenstripje. In jouw oorspronkelijke startvraag staat ternminste niets over zelfbouw / zelf veranderen van de configuratue etc. etc.

Moeten we nu begrijpen dat je wel of juist niet ingrijpende dingen aan je mobo hebt veranderd, waarna de fout ontstond (anders dan geheugen bijplaatsen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan