3 maal windows xp professional geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

goerge

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo,

gisteren even windows xp professional geinstalleerd, heb dit eerst domweg op mijn D-schijf en E-schijfgedaan... Hierdoor had ik driemaal windows XP (eentje op mijn C en eenmaal op mijn D en eenmaal op mijn E
als ik mijn pc staart heb ik nu driemaal windows XP hoe kan ik die twee verwijderen en hoe kan ik de D en E schijf formateren bedankt al vast

het lijkt mij dat je alleen de Boot.ini moet aanpassen (alleen wees wel voorzichtig wat je doet).

Als je die hebt aangepast en dus ook maar 1 keuze krijgt in het menuutje, dan kun je die D & E schijven gaan formatteren.

maar de vraag is dan hoe pas je de boot.ini aan?:
Dat kun je doen op de volgende manier.:

Login met de installatie die je op de C hebt staan.
- Klik met je rechtermuisknop op "Deze Computer"
- Klik in het menuutje op "Eigenschappen"
- Klik op tabblad "geavanceerd"
- Klik bij 'Opstart- en herstelinstellingen' op de knop "Instellingen"
- en klik dan op de knop "Bewerken"

bij mij staat dit er:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

//
Maar goed heb zelf nooit de boot.ini aangepast. (en wees voorzichtig)
En wellicht is er een andere methode

Waarom zo ingewikkeld, ik neem aan dat je c: leeg mag, je d en e ook schrijf je, dus start op vanaf je cd, installeerd xp opnieuw op c:\ en format de d en e.

Boot.ini aanpassen kan wel, maart je dient dan wel te weten wat je doet, kan veel fout gaan.
Vooral als er op andere schijven nog belangrijke info staat zou ik er niet aan beginnen.

Volgens mij wordt hierboven gevraagd om de D en E leeg te gooien, dus niet de C

Over ingewikkeld gesproken: het aanpassen van boot.ini is een kwestie van een halve minuut en is inderdaad door JKoelman correct beschreven. De 2 regels onder [operating systems] verwijderen die naar partition(2) en partition(3) verwijzen. Dan de Default= naar partition(1) laten verwijzen. Daarna afsluiten en opslaan. Formatteren van D: en E: kan in Deze Computer door op de schijven te rechtsklikken > Formatteren... enz.

opgelost

bedankt het is me gelukt ik dank jullie allemaal:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan