3 meldingen bij opstarten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akkie J.

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
Bij het opstarten van de computer komt er 3x een melding dat ik een bestand met mijn naam (Akkie) een programma moet kiezen om het te openen (bijlage afbeelding 1).
Maar als ik dat dan probeer en het bestadn probeer op te slaan, dan krijg ik een foutmelding, dat dit bestandstype niet ondersteund wordt of beschadigd is (bijlage2).

Lange tijd heb ik 2x deze melding gehad, en sinds deze week 3x... ik zou dit graag weg hebben, wie kan mij een tip geven hoe dit te doen.

alvast bedankt,

Akkie

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 24
  • helpmij 2.jpg
    helpmij 2.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 29
Als ik de boodschappen juist lees staat er dat het bestand Akkie vermoedelijk als mailbijlage is binnengekomen en niet goed is overgestuurd (bestand corrupt).
1- van wie heeft u dit bestand vermoedelijk gekregen? (kijk in uw inkomende mail van de datum vanaf dat dit bericht begon).
2- als u dat weet vraag dan aan die persoon het bestand opnieuw te sturen.

Als ik het zo zie heeft het bijlagebestand geen extensie (zoals .jpg, .pdf, .bmp, .docx etc.)
Nu open je het bestand in Acrobat Reader, maar (gegeven dat het bestand geen extensie .pdf heeft, in dat geval had je niet eens handmatig hoeven kiezen), weet je wel (heel) zeker dat het een Acrobat Reader bestand is?

Tijs.

Hallo Thijs,

nee ik weet niet of het een acrobat bestand is. Ik heb zelf geen idee waar het bestand staat. Heb gezocht in hele computer, maar er komt geen akkie bestand tevoorschijn.

als ik het probeer op te slaan als in kladblok krijg ik een hele tekst, deze heb ik nu ook als foto bijgevoegd.

dan lijkt het iets met een wifi te zijn...
maar daar heb ik al helemaal geen verstand van :(

Bijlagen

• helpmij 3.jpg
    helpmij 3.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 22
Ok, lijkt inderdaad een gewoon tekst-bestand te zijn, met gegevens over je netwerk(-verbindingen).

Doe het volgende:
a. Download Autoruns.exe, rechtsklik er op en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. Wacht totdat alles gescand is.
c. Klik op het verrekijker icoontje (of gebruikt Ctrl-f toetscombinatie) en zoek op Akkie
Kijk of je ergens een aanroep vindt waarvan het aangeroepen bestand (zie onderste deelvenster van Autoruns) als laatste woord het woord Akkie is.
Dus (voorbeeld):
Negeer: c:\users\Akkie\Desktop\programmaopbureaublad.exe
maar vink uit:
c:\users\Akkie\Desktop\Akkie
Met F3 kun je de volgende zoeken.
Vink uit wat voldoet aan het criterium dat ik beschreef (kan op meerdere plaatsen staan, want je zegt dat je 3x bij opstarten dezelfde vraag/melding krijgt).
Herstart de computer/laptop en kijk of het probleem weg is.

Desnoods maak je schermafdrukken van de kandidaten waarvan je vermoed dat het de juiste zijn.

Tijs.

gevonden en opgelost :)

DNties, Wow superbedankt...

ja het stond ergens onder c:\users\ akkie en ik kon het zo verwijderen en krijg nu geen enkele melding meer bij opstarten.

Bedankt voor de hulp!!

Fijn dat je ermee geholpen bent. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan