3 monitoren 1 pc (niet voor gamen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
MasterMindz. Een UGA (USB Graphics Adapter) is meestal niet geschikt voor gamen. De bandbreedte over USB is onvoldoende om snel veranderend beeld te kunnen weergeven. Voor al het andere is de oplossing prima geschikt. Inmiddels zijn er wel UGA's die USB 3.0 indersteunen. Over een paar weken kan ik meer vertellen of deze beter geschikt zijn om te gamen.
 
De ts heeft al meerdere keren aagegeven deze setup niet voor het gamen te gaan gebruiken. (Titel van thread bijv.)


Roger. De usb 3 naar dvi modules houden gaming ook niet bij. Het verschil met de andere 2 monitoren is erg groot en soms heb je zelfs een verschil tussen beeld en audio. (Ik heb een lenovo usb 3 naar dvi)
 
Laatst bewerkt:
@mastermindzh. Hele grote sorry. Had het woord 'niet' voor gaming dus meerdere malen niet gezien.
 
Zo, weer even wat stof van dit topic afblazen. Om ff terug te komen op bovenstaand. Ik heb een tijdje gewerkt met het 3e beeldscherm door deze via een VGA -> USB converter op de USB poort aan te sluiten.
Dit werkt, maar niet echt optimaal. Er zit vertraging in het beeldscherm en erg storingsgevoelig. Ik wil toch kijken of het niet makkelijker kan. Dus; is er een videokaart die geschikt is om op een makkelijkere manier een 3e beeldscherm aan te sluiten?

Mijn 1e scherm zit gewoon op de videokaart met HMDI, 2e scherm via DVI en 3e scherm dus VGA omvormer -> USB en op de USB poort.

Er zit ook op mijn videokaart (AMD Radeon HD 6670) nog een VGA poort maar als ik mijn 3e scherm daar op aan sluit gebeurd er niks..
 
Jawel, 2 videokaarten! Dan kun je zelfs 4 monitoren aansluiten. Je hebt hiervoor wel een vrij PCI-Express (x 16) slot nodig. Daarnaast zijn veel videokaarten 'dik', dus moet het slot naast de videokaart op je moederbord leeg zijn, of kan daar alleen een klein kaartje zitten. Ik denk dat je hiervoor wel 2 videokaarten nodig hebt met dezelfde chip, dus ofwel ATI, ofwel NVidia.

Er bestaan ook zgn. 'triplehead' videokaarten zoals van het merk Matrox. Die gebruiken ze bijv. bij banken, en zijn dan ook niet goedkoop..
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan