• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 personen krijgen een foutmelding en 1 niet bij het gebruik van een button

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
We hebben een bestandje dat we door op een button te klikken doormailen naar 3 personen.
Voor het versturen verwijderd hij nog 3 tabbladen omdat deze gegevens niet mee verstuurd mogen worden.

Dit bestandje gebruiken we met 4 personen op het netwerk van het werk.
Bij mij werkt alles perfect maar bij de 3 andere personen niet , deze krijgen elke keer een foutmelding als ze de buton willen gebruiken.:confused:

Heb het bestandje toegevoegd (heb er wel 1 tabblad moeten afdoen en gegevens uit moeten verwijderen om het hier te kunnen posten)

Heb ook een 2 de excel bestandje toegevoegd waar de printscreen inzit van de foutmelding die de 3 personen krijgen als ze op de buton klikken.

Bekijk bijlage MENSURA mail test1.zip
Bekijk bijlage foutmelding.xls

Hoe kan en moet ik dit oplossen?

Hebben ze allemaal de juiste verwijzingen aangevinkt in de VB-Editor ?

Ze hebben allemaal de juiste verwijzingen aangevinkt .

De verwijzingen die je ziet aangevinkt in het bestandje zijn de verwijzingen die bij iedereen zijn aangevinkt.

De verwijzingen blijven bij het bestandje want als ik het open doe op mijn pc thuis zijn de zelfde verwijzingen aangevinkt als op het werk.

Om te werken met VBProject moet je echter ook deze verwijzing aangevinkt hebben.
'Microsoft Visual Basic For Applications Extensibility 5.3'

Rudi,

Dit was inderdaad niet aangevinkt in mijn bestandje maar heb het nu wel aangevinkt en maakt geen verschil.
Hij blijft vastlopen op het zelfde punt.

Als ik het volgende stukje code verwijder dan lukt het wel , ook zonder 'Microsoft Visual Basic For Applications Extensibility 5.3' aangevinkt.

Code:
With ThisWorkbook.VBProject.VBComponents("ThisWorkbook").CodeModule
        .DeleteLines 1, .CountOfLines
End With

Maar dit stukje code verwijder de macro in this workbook.
Dit moet omdat je anders elke keer een foutmelding krijgt als het doorgestuurde bestandje terug open doet , omdat hij dan het tabblad adres niet meer kan vinden.
Dit omdat dit is verwijderd voor dat het is verstuurd omdat de gegevens van adres niet mee mogen worden gestuurd.

Is er mischien een andere oplossing voor dit probleem.
Met een ander stukje code ?

Code:
Private Sub Workbook_Open()
On Error GoTo EarlyExit
Sheets("adres").Protect "1302", userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
Sheets("dokter").Protect "1230", userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
EarlyExit:
End Sub

Rudi,

Heb de code aangepast met u stukje code .
En het stukje waarop hij vast liep verwijderd en alles werkt nu juist.:)

Nog maals bedankt voor je hulp.
:thumb:

Rudi

Dabk zij u aanpassing kan ik vba ook weer met eeen paswoord blokkeren.
Dat werkte voordien ook niet want kreeg dan ook een foutmelding als we de mail button gebruikte.

Dus 2 maal Bedankt :thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan