• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 problemen met Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jinx49

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Hallo

Ik ben hier de vorige keer goed geholpen met een Exel probleem. Ik hoop dat met de volgende problemen hier ook geholpen kan worden.

Probleem 1:
Als je het voorbeeld (voorbeeld 2) heb geopend dan zie je 2 Bladen, Formulier en Blad2.

Op A1 van "Formulier" is een Cel gevalideerd met de lijst in "Blad2" A1 t/m A10.

Als ik via het drop down menu in "Formulier" A1 een nummer kies uit de lijst is er dan een mogelijkheid dat dat gekozen nummer dan in de lijst op Blad2 of op slot komt of dan wel een kleur krijgt zodat men dit nummer niet nog een keer kan kiezen.

Probleem 2:

Als ik een werkblad open heb en een aantal cellen met nummers heb gemaakt,
(zie voorbeeld 3) kan ik dan als ik b.v. op een cel klik er een image, pdf of een jpeg verschijnt in een soort van een pop-up?

Probleem 3:

Als ik in een werkblad in A1 t/m A8 een kleur invul (zie voorbeeld 4) kan dan de cel naast b.v A1 (dus B1) automatisch ingekleurd worden met die kleur. Dus als ik in A1 Geel invul dan moet B1 automatisch een gele kleur krijgen.

Ik hoop dat er iemand is die in ieder geval een van de problemen kan oplossen.

MvGr

Jinx49

Bijlagen

Mogelijke oplossing probleem 3 (voorbeeld 4)

Je werkt met excel 2007/2010.
Dit kan dan opgelost worden met voorwaardelijke opmaak. (zie bijlage). Want er zijn meer als voorwaardelijke opmaken mogelijk

mvg Peter

Bijlagen

Hallo peter

Bedankt voor je reaktie. Ik ben een leek in het werken met Exel. Ik kan helaas niet uit jouw voorbeeld herlijden hoe jij dit hebt ingesteld.
Hoe, zeg maar link jij de tekst met de kleur b.v.

Mvgr

Jinx

Hallo

Klik cel in die van kleur veranderd.Ga dan naar "voorwaardelijke opmaak">>regels beheren en daar zie 2 formules staan. (voor geel en rood) Dit zal je ook nog voor de andere kleuren moeten doen.

mvg Peter

Formules zijn meer mijn ding, vandaar dat ik eerst de validatielijst in #3 had gemaakt.
Nu het kleuren van de cel - via VBA. VBA is nog niet helemaal mijn "ding" :o en zal dus nog wel te verbeteren zijn.

Succes,

Bijlagen

Hallo Peter, bedankt voor je uitleg, het is al heel wat duidelijker en ga het toepassen.
Bedankt.

MvGr

Jinx

Hallo Martin

Als eerste bedankt voor je reaktie. Ik ga je oplossingen proberen toe te passen in mijn bestanden.

Bedankt

Jinx

Hallo Martin

Voor de info: Het tabblad: "Formulier" moet je zien als een basis waar ik altijd van uit ga.
Ik Heb jou oplossing voor het validatielijstje bekeken en het ziet er goed uit, maar... als ik in het tabblad "Formulier" een nummer kies verdwijnt dat getal uit de lijst
op tabblad "Blad2" en dat is de bedoeling maar als ik in het tabblad "Formulier" een ander nummer kies verdwijnt deze in tabblad: "Blad2" maar komt dat vorige nummer wat ik gekozen weer terug in de lijst. Nou heb ik de vraag, kan het niet zo gemaakt worden dat als 1 van de nummers uit de lijst op tabblad "Blad2" gekozen word, dat dit nummer of een andere kleur word zodat je kan zien dat dit nummer al in gebruik is, of dat het gekozen nummer gewoon uit de lijst op tabblad "Blad2" verdwijnt. Ik hoop dat het niet te veel gevraagt is en ik hoop dat je een oplossing heb.

Alvast bedankt voor de moeite.

MvGr

Jinx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan