3 Routers 1x dhcp

Status
Niet open voor verdere reacties.

peer112

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Beste helpmij forum gebruikers!

Wij zijn op school nog steeds bezig met het ESX netwerk, dit werkt ondertussen.
we hebben het als volgt aangesloten:

we hebben een eigen apart netwerk voor de ICT afdeling met de IP's geranged op 10.35.2.x
ons esx netwerk is geranged op 192.168.2.x
de router die DHCP heeft hebben we ingesteld op het laatste ip adress en heeft ook gewoon internet, nu hebben wij via een (werkende) kabel, de routers met elkaar verbonden 2x maar die zijn ook ingesteld als DHCP maar, van 1tje heb ik een AP gemaakt en zelfs dan heb ik nog geen internet, bij de andere die ook DHCP heeft, geft hij wel aan dat ik internet heb, maar dat is dus niet het geval.

het routertype is Belkin N750DB.

Weet iemand het? :(

Greetz,

Peer112

Doe eerst maar eens een duidelijke tekening, incl. gebruikte ranges, routers (en accesspoint) en de plaats van de pc in dat netwerk waar je nu geen Internet mee hebt.
Laat ook duidelijk zien waar de modem/router van de provider zich bevindt en welk ip-adres die op zijn LAN-aansluiting heeft.

Tijs.

packet tracer, prntscrn

Netwerk.png

we hebben dit schema gemaakt in packet tracer de ip adressen e.d. staat er allemaal in!

ff een toeligting op de foto, degene die niet verbonden zijn, zijn virtuele machines die onder de esxservers staan, daarom hebben we deze niet verbonden middels een kabel op het plaatje ;)

a. In het midden van je plaatje staan 3x "Linksys-WRT300N", waar Belkin E5X0x namen onder staan. Dat is niet duidelijk wat daar staat, nu.
b. Je noemt in je startposting dat ICT een segment 10.35.2.x zou hebben. In je plaatje zie ik echter 10.35.1.x staan (segment in onderin in het midden van je plaatje).
c. Waar komt de Internet verbinding binnen? En welk ip-adres heeft dat apparaat aan de LAN-kant? Staat de Internet-verbinding wel op het plaatje?
d. Op welke segmenten van je plaatje werkt Internet wel en waar niet?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan