3 routers remote desktop xp en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
ok een leuke uitdaging :P.

Ik speel graag een spelletje ( op t moment veel word of warcraft :o ). hiervoor heb ik een prima game computer met windows xp prof ( mediacenter 2005 ). ook heb ik een laptop met vista home premium voor op mijn kantoor. wat overigens een gebouw verder staat dan mijn prive computer ruimte. dit is de situatie .. mijn laptop is niet goed genoeg om spellen soepel te draaien daarom wil ik deze draaien op mijn prive computer en die met mijn werk laptop kunnen spelen via remote desktop. helaas zitten daar nog 2 routers tussen die het niet makkelijk maken nu kan ik wel poorten open zetten maar dat is niet voldoende ik moet ze dus kunnen configureren dat ze mijn lap doorlaten met remote desktop helemaal tot aan de pc. mijn kantoor is verbonden via WL-114v2 en die zit aangesloten op dezelfde router als mijn pc .. zon zelfde model alleen dan zonder draadloos..

iemand enig idee?

Met vriendelijke Groet,

Remco van Grinsven.

Gaat sowieso niet goed lukken aangezien remote desktop-gaming een extreem goede internetverbinding vereist want het hele scherm moet via het internet worden verstuurd.

maar het blijft lokaal.. we hebben een gedeelde verbinding.. ik zal wel eens een netwerk tekening make..

Heb je wel een werkend netwerk dan? M.a.w. kun je bestanden delen?

Welke ip-adressen hebben de verschillende computers?

ik heb zeg maar meerdere werkende netwerken ( gescheiden door routers ) waarvan ik ooit 1 netwerk heb proberen te maken maar tsja da lukte toen niet en toen heb ik opgegeven :P, maar nu ik meer werk en meer op mijn kantoor zit wil ik er eigenlijk toch wel 1 netwerk van maken.. ik zal een tekening maken in paint :P ( heb geen visio op deze pc sorry daarvoor ) .

ok hier is mijn tekening:

netwerk%20tekening%20slordig.JPG

mijn excuses voor de breedte!!!!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet goed waarom er 3 routers inzitten maar dat zal wel een reden hebben.

Waar je moet voor zorgen is dat alledrie de routers in hetzelfde ip bereik zitten.

Router A bv. : 192.168.0.1 als adres en dat hij adressen uitgeeft van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.50

Router B bv. : 192.168.0.51 als adres en dat hij adressen uitgeeft van 192.168.0.52 t/m 192.168.0.100

Router C bv. : 192.168.0.101 als adres en dat hij adressen uitgeeft van 192.168.0.102 t/m 192.168.0.150

Doe dit wel bekabeld.

Zorg er wel voor dat alle computers dezelfde gateway hebben voor je internet.
Het beste is dan om je computers een vast ip te geven incl. gateway.

ah jah dat klinkt logisch :D dankj ik ga het proberen. ik heb nu wel al router a en b in dezelfde range zitten:
b 10.10.10.20 - 10.10.10.30
a 10.10.10.10 - 10.10.10.20
ip van pc 10.10.10.11 ( dynamisch ) ( zal ik statisch maken dan )
ip van lap 10.10.10.26 ( ook dynamisch )
ip2 van lap 192.168.1.* ( ook dynamisch )

adress van a 10.10.10.1
address van b 10.10.10.2
en c is nog standaard 192.168.2.1

maar de gateways zijn nog allemaal verschillend dus dat ga ik even aanpassen en dan laat ik wel weten hoe het is gegaan..

en de reden is beetje lang verhaal.. ik weet dat het heel vreemd is :P maarja ik heb ook veel computers staan en dat is langzaam uitgebreid.. had beter een grote router of switch kunne kope maar da weet je in t begin toch niet..

Laatst bewerkt:
Ik bedenk nog wat.

Wat je ook kunt doen is van router b en c de dhcp uitzetten en kijken of ze kunnen werken als acces-point. In dat geval krijgen je computers vanzelf een ip en gateway toegewezen van router a en gaat het dus vanzelf goed.

Het voordeel van de eerste opstelling die ik zei is:
Je kunt dan aan elke router afzonderlijk nog een modem hangen met een eigen internet. En kun je dus per computer aangeven met welke modem ze het internet opmoeten.En zou je dus je werk en je thuis kunnen scheiden van internet terwijl je toch een netwerk hebt.

dat heb ik ook ergens gelezen jah .. dan wordt het een hub/switch achtig verhaal.. maar ik heb op me lap de gateway 10.10.10.1 ingesteld en toen kon ik het internet niet meer op. dus ik ga even kijken of het makkelijker is dhcp uit te schakelen. bedankt voor de tip.

mm dat ging niet helemaal goed.. heb ook nog niet uitgezocht waar het fout ging maar ik ben vanmiddag ook weg geweest.. het komt er op neer dat ik alles statisch had ingesteld en de dhcp had uitgeschakeld en dat het niet werkte. maar voor ik verder kon uitzoeken waar het aan lag had ik klanten,, dus moet ik even snel alles terug zetten ik probeer het straks nogmaals.
mijn zaak hoeft niet perse gescheiden te zijn van het prive netwerk dus van mij mag het ook een geheel netwerk worden dus als je daarvoor nog een handige tip hebt..
zelf heb ik de ervaring dat hamachi ( een WAN applicatie voor standaard gebruikers ) ook snel draait als je geen verbinding maakt over het internet .. zo zou ik het ook kunnen proberen dit netwerk 1 te maken.... maar dan moet ik overal die applicatie installeren en dat willen niet alle gebruikers... ( en dan kan ik weer niet printen omdat de printer pc dan niet over hamachi mag beschikken ).

Met vriendelijke Groet,

Remco van Grinsven.

Hmm, in welke ingang zitten de kabels van router naar router?

Voor mijn idee mag er niet een in de wan-poort zitten. Behalve dan de kabel vanaf je modem/splitter naar router a

Dus van a naar b allebei in een lan-poort, dit geld dan ook voor van b naar c

ah jah klinkt allemaal heel logisch alleen zelf niet aan gedacht :o. dankj dankj.. ik laat meteen weten of dat geholpen heeft als ik het getest heb..

kan ik trouwens ook problemen verwachten met wireless? want dat werkt natuurlijk net wat anders...

In zoverre dat je wireless laptop ook een nieuw ip en gateway moet hebben maar verder niks.

mijn excuses dat ik nog niet gereageerd heb maar ik ga het dit weekend proberen.
maar ik heb net een discussie met een collega gehad. en hij had een punt.
de subnets kloppen ook niet . ik heb een klasse C subnet toegepast op mijn 10.10.10.0 netwerk ik zal dat dit weekend ook maar eens op orde maken.

Laatst bewerkt:
Oké , succes dan. Enne , ik ging er eigenlijk van uit dat de subnets wel hetzelfde waren.:D

subnets zijn wel hetzelfde maar in de verkeerde klasse.. 10.10.10.0 is geen C reeks.

Zit daar ook nog verschil in........... wist ik niet, ik gebruik eigenlijk altijd het subnet wat windows vanzelf aangeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan