3 vage problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Sinds gisteren heb ik 3 vage problemen waar ik zelf even niet uitkom.
Een week of 5 geleden heb ik de pc geformatteerd en win xp prof erop gezet, en SP2.
McAfee nieuwste versie draait en geeft na een volledige scan geen problemen.
SpySweeper nieuwste versie draait en geeft na een volledige scan geen problemen.

Probleem 1:
Als ik in start / config scherm / software kijk, dan heb ik bovenaan de lijst een regel of 6 software-vermeldingen.
Dan een heel erg groot stuk blanko (regel of 200) en dan de rest van de software-lijst.

Probleem 2:
Sinds gisteren, als ik windows verkenner open, zie ik links wel deze computer, mijn documenten enzo, maar normaal staat daar ook een lijst met de driveletters van mijn partities C t/m G en H en I als cd-roms.
Nu krijg ik die lijst niet meer, ook niet als ik op de + klik voor deze computer.
Klik ik deze computer normaal aan, dan krijg ik de lijst wel rechts te zien.

Probleem 3:
Sinds gisteren, als ik een Microsoft Office 2003 product (getes met Word en Excel) document open of nieuwe maak, en klik op "Opslaan als" dan krijg ik een eindeloze zandloper, en na verloop van tijd een vastloper van office.
Een keuze lijst wat ik waar wil opslaan zie ik dus niet.

Iemand enig idee? De laatste week niets veranderd aan software of updates.
P2P doe ik niet aan.

Ik heb wel een slechte communicatie tussen Nokia software (middels blue tooth stick) en een Nokia 6021 gsm.
Niet alle functies werken daarmee, maar volgens mij is dat een nokia software probleem.

Ik kan deze fouten even niet combineren met elkaar.....
Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Doe ik ff 2 slagen in de lucht:
1 - Ergens in de registry staat vanalles fout. Daar heb ik geen enkel idee van dus kan ik niets over zeggen.
2 - De gui componenten waarbij dat optreedt (Treeview en FileOpen Dialog iig) zijn, als ik me niet vergis, onderdeel van de common controls. Die leven in comctrl32.dll en/of Shell32.dll die weer onderdeel zijn van de (Internet) Explorer distribute. Je zou dus kunnen proberen Internet Explorer (hoe vreemd dat ook klinkt) opnieuw te installeren. Zie ook daarover: http://support.microsoft.com/?kbid=318378#ESADAAA Het lijkt me dus gezien dat artikel dat je sp2 gewoon opnieuw moet installeren om Internet Explorer opnieuw te installeren.
 
Vires binnen gekregen via je GSM ??

En een Hackthis log plaatsen een Optie.?
 
I.E. gebruik ik niet. Ik heb FireFox.
De gsm is nu precies 2 weken oud.
Als het een virus was, zou McAfee wel reageren neem ik aan.
SpySweeper vertrouw ik wel, maar een HiJakchThis log kan geen kwaad.
Die zal ik gaan plaatsen.
Als daar schokkende dingen uitkomen, zal ik het laten weten.

Nog meer tips?
 
Als je windows gebruikt, gebruik je Internet Explorer, al bekijk je het internet dat misschien met mozilla.
De hele windows GUI is een samenraapsel van onderdelen die in de Internet Explorer distributie zitten (of andersom). Zoals ik al zei: de Common Controls zijn Internet Explorer, de desktop is Internet Explorer, File Open/Save dialogs zijn Internet Explorer, de Taakbalk is Internet Explorer, Baloons zijn Internet Explorer, etc. Vandaar ook ooit de ruzie tussen de EU en microschoft over het weglaten van Internet Explorer in windows. Windows is Internet Explorer, of andersom. ComCtrl32.dll, Shell32.dll en ShDocVw32.dll zijn allemaal windows onderdelen die met de Internet Explorer gedistrubuteerd worden.
 
dropl zei:
Als je windows gebruikt, gebruik je Internet Explorer, al bekijk je het internet dat misschien met mozilla.
De hele windows GUI is een samenraapsel van onderdelen die in de Internet Explorer distributie zitten (of andersom). Zoals ik al zei: de Common Controls zijn Internet Explorer, de desktop is Internet Explorer, File Open/Save dialogs zijn Internet Explorer, de Taakbalk is Internet Explorer, Baloons zijn Internet Explorer, etc. Vandaar ook ooit de ruzie tussen de EU en microschoft over het weglaten van Internet Explorer in windows. Windows is Internet Explorer, of andersom. ComCtrl32.dll, Shell32.dll en ShDocVw32.dll zijn allemaal windows onderdelen die met de Internet Explorer gedistrubuteerd worden.
Niet mee eens. Je hebt Internet Explorer (IEXPLORER) en Windows Explorer (EXPLORER).

Internet Explorer hoef je niet te gebruiken. Internet Explorer kan zelfs worden verwijderd.
Al zal je dan wel wat dingen moeten missen. Denk dan voornamelijk aan Windows Update, maar natuurlijk ook andere site's die gebruik maken van ActiveX

Windows Explorer gebruik je wel.
 
Precies, asl al je icoontjes van je buroblad zijn verdwenen, en je taakbalk leeg is, dan heb je ctrl-alt-delete, taakbeheer, nieuwe taak, explorer.exe om dit te herstellen.
Internet explorer is maar een browser.....
 
Het verwijderen van Internet Explorer in windows xp is niet veel meer dan het verwijderen van een snelkoppeling. Common controls ed is echt onderdeel van de Internet Explorer distributie: http://msdn.microsoft.com/library/d...s/shellcc/platform/commctls/common/common.asp

Because new versions of the common controls were distributed with Microsoft Internet Explorer, the version of Commctl32.dll that is present is commonly different from the version that was shipped with the operating system. It may actually be several versions more recent. It is thus not enough for your application to know which operating system it is running on. It must directly determine which version of Comctl32.dll is present. For a detailed discussion of common controls versions and how to determine which version of Comctl32.dll is installed, see Shell and Common Controls Versions.

Voor het aanroepen van allerhande GUI api calls moet je toch echt linken aan Shell32.dll, die ook nog onderdeel is van de Internet Explorer distribute. Voor Shell_NotifyIcon (http://msdn.microsoft.com/library/d...hell/reference/functions/shell_notifyicon.asp) moet je zelfs de internet explorer versie meecompileren:

You can select which way the Shell should behave by calling Shell_NotifyIcon with dwMessage set to NIM_SETVERSION. Set the uVersion member of the NOTIFYICONDATA structure to indicate whether you want version 5.0 or pre-version 5.0 behavior.

Overigens maakt het mij niet uit hoe je het ding wilt noemen, maar het is wel allemaal door mekaar gebakken.

Grappig trouwens dat iexplore.exe bij mij 91 kb groot is. Ik wist dat ze bij microsoft knap waren, maar dat ze zo kleine browsers konden maken, petje af....
 
Laatst bewerkt:
Probleem 1

Heb je misschien AutoCAD geïnstalleerd die staat er bekend om een groot gat te slaan in de softwarelijst zoals je dat beschrijft.. Indien ja, kan het geen kwaad en wordt de lijst weer normaal na deïnstallatie van autocad..

Probleem 3

Kan veroorzaakt worden door een corrupte snelmenu vermelding (Koppeling naar programma) maar dan heb je dat probleem meestal ook bij rechtsklik van files/mappen

Die kan je zoeken met
http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html door eerts alle niet M$ vermeldingen uit te schakelen..

Voor het geval het in Windows context zelf zit kan je eens proberen de onderstaande code op te slaan als .bat en hiermee de vermelde DLL's opnieuw te registreren..

Code:
regsvr32 extmgr.dll
regsvr32 icmui.dll
regsvr32 cdfview.dll
regsvr32 cscui.dll
regsvr32 zipfldr.dll
regsvr32 cryptext.dll
regsvr32 dsquery.dll
regsvr32 dfsshlex.dll
regsvr32 wiashext.dll
regsvr32 shmedia.dll
regsvr32 wshext.dll
regsvr32 docprop2.dll
regsvr32 mmcshext.dll
regsvr32 mydocs.dll
regsvr32 NETSHELL.dll
regsvr32 nvshell.dll
regsvr32 Audiodev.dll
regsvr32 twext.dll
regsvr32 rpshell.dll
regsvr32 rshx32.dll
regsvr32 sendmail.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 fontext.dll
regsvr32 wmpshell.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 dskquoui.dll

regsvr32 "C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\msohev.dll"

Edit: :confused: ivm laatste regel, voor Office 2003 is er een Office11 map en of voor andere een office10 map in de program files\microsoft office\. Dat moet je indien nodig effe checken

:)
 
Laatst bewerkt:
@ ZipPe:

:shocked: Inderdaad heb ik een week of wat geleden AutoCAD LT 2000i geinstalleerd.:eek:
Die draait nog en zal ook blijven op de pc.
Is daar geen patch voor?

Probleem 2 en 3 hebben besloten zichzelf vanochtend spontaan weer op te lossen.
Gisteravond nog problemen, een of andere rare foutmelding tijdens afsluiten van de pc, en vanochtend startte met enige vertraging de lijst van windows verkenner normaal op.
Het duurde iets langer dan normaal, maar sindsdien is probleem 2 opgelost. Ook probleem 3 is hiermee direct weer ok. "Opslaan als" en "openen" resulteren weer in een menu met partities / folders.

Computers blijven merkwaardige dingen !:D :p

@ dropl, bandit123 en rve123: Thanx jullie. Ik heb jullie tips nog niet hoeven gebruiken. Maar bedankt voor het meedenken. :thumb:

Vraag opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Edit:

De fix voor AutoCAD werkte bij mij niet geheel.
Er kwam wel een mededeling dat er iets gefixt was, maar zelfs na een reboot bleef de fout.
De oorzaak ligt in een negatieve register-sleutel-waarde voor het icoontje van AutoCAD.
Gevonden!

Code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{5783F2D7-0065-0409-0000-0060B0CE6BBA}

D:\Foto Editors\AutoCAD LT 2000i\aclt.exe,-1

-1 wijzigen in 1

`D:\Foto Editors\` is waar dit progje bij mij staat geinstalleerd, en dit kan afwijken in C:\Programfiles........\


Ook weer opgelost! Alles weer ok.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan