3 versies van XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Ik heb XP opnieuw geinstalleerd maar ik wil de andere instalaties eraf hebben. Als ik nu mijn PC opstart dan moet ik eerst in het grijze scherm het besturingssysteem kiezen dat ik wil starten ( 2 maal dezelfde nl.windows xp home edition ) Ik kies er dan 1 en vervolgens kan ik een keuze maken tussen 2 gebruikersnamen. Liefst dus weer een schoon begin zonder al die keuze's. Wie weet hoe dat moet...??

in de installatie van windows xp kun je al kiezen wat je wilt doen, je kunt o.a. partitie's aanmaken en formatteren. als je dat doet met formateren dan begin je helemaal opnieuw

Format C en dan opnieuw XP instaleren.

Mvg Sigma

Format C lijkt me wel erg heftig. Ik heb namelijk nogal wat bestanden en progamma's die ik niet zo graag kwijt wil. De versie die ik telkens kies bevat al deze bestanden, de andere niet....

Je kunt je boot.ini aanpassen.
Onder zoeken komen waarschijnlijk wel een paar items naar voren en die kun je dan gewoon volgen.

Mvg Sigma

Sigma, zou je iets specifieker kunnen zijn. Hoe kom ik bijv. bij boot.ini ?

Krijg daar wel boot.ini.backup maar kan hem niet openen(windows kan het bestand niet openen) ?? Maar wat zou ik overigens in dat bestand kunnen doen om de diverse versie's eraf te krijgen.

Geplaatst door kaj
Krijg daar wel boot.ini.backup maar kan hem niet openen(windows kan het bestand niet openen) ?? Maar wat zou ik overigens in dat bestand kunnen doen om de diverse versie's eraf te krijgen.

Ik zou gewoon in dos opstarten en met fdisk de partities verwijderen.

Rechtermuisklik op "mijn Computer"

Dan naar "properties"

Dan naar "Advanced"

Dan "startup and recovery"

En kies daar de juiste versie die je wilt opstarten....

die link van luuk bracht de oplossing thanks..Kaj

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan