• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 werkbladen uit 3 verschillende bestanden kopieren naar 1 doelbestand(VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

John91

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Hallo allen,

Ik heb eigenlijk 0,0 verstand van Macro's en toch zou ik graag via een druk op de knop 3 bladen uit 3 verschillende werkmappen willen overnemen in mijn doelbestand. De bestanden krijg ik via de mail toegestuurd en deze sla ik altijd onder dezelfde namen op. De 3 bestanden hebben allen 1 werkblad en deze zou ik willen overnemen op 3 tabbladen van mijn eindbestand. Ik heb al wel zitten rondneuzen, maar door het gebrek aan kennis van Macro's krijg ik het niet voor elkaar. Ook Macro Opnemen bracht me niet verder dan dat de knop in een knop veranderde ipv een vakje met tekst :rolleyes:

Dus:
werkmap1, heeft 1 werkblad, noem hem bijv WerkbladMap1.
werkmap2, heeft 1 werkblad, noem hem bijv WerkbladMap2.
werkmap3, heeft 1 werkblad, noem hem bijv WerkbladMap3.

Nu wil ik in werkmap4 een button waarmee WerkbladMap1, WerkbladMap2 en WerkbladMap3 respectievelijk op tabblad 2, 3 en 4 komen van werkmap4.

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr. John

Zo dus.
Waarom is het altijd zo moeilijk om een gelijkend vb bestandje of gelijkende vb bestandjes bij te voegen.
(en zeker als je zelf aangeeft dat je 0,0 van Macro's af weet)
Ik word er zo moe van, denken jullie nu echt dat de helpers zitten te wachten om alles na te tikken?
Maar goed, voorzetje.
Aan de functie module moet je niets veranderen, alleen in het werkblad Voorblad de code aanpassen volgens uw wensen. ( met Alt + F11 kan je de code vinden)
Om te testen, alleen werkbestand openen en op knopje drukken.

Bijlagen

Sorry voor het achterwege laten van een voorbeeldje, maar wist niet zo goed hoe ik deze zou kunnen gaan maken. Achteraf gezien had ik je die moeite wel kunnen besparen. Toch bedankt voor de moeite! En na flink wat puzzelen en aanpassen werkt het in mijn bestand ook, echter loop ik tegen het volgende probleem aan. De waarden die in het bestand worden overgenomen komen binnen als tekst ipv getallen. Hierdoor werken de formules, die vervolgens met deze waarden rekenen, niet meer.

Na wat zoeken en aanpassen heb ik de volgende code toegevoegd aan de button:
Code:
    For Each xCell In Sheets("WbMap1").Range("A4:I200")
        xCell.Value = xCell.Value
    Next xCell
    For Each xCell In Sheets("WbMap2").Range("A4:B100")
    Next xCell
    For Each xCell In Sheets("WbMap3").Range("I2:AL50")
    Next xCell

Dit doet wel wat ik wil, alleen is dit heel traag omdat hij cel voor cel aanpast(duurt ongeveer 40sec) en ik zou graag een dynamisch bereik gebruiken(aangezien de hoeveelheid info in de werkbladen nog wel eens gewijzigd wordt).

Mijn vragen zijn dus:
Hoe laat ik de macro sneller werken en hoe pas ik de range aan naar een dynamisch bereik?

In welk bestand mogen we het testen?

Code:
Sheets("WbMap1").columns(1).resize(,9) = Sheets("WbMap1").columns(1).resize(,9).value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan