Oude Progamma's

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, Ik heb een oude versie van DAVI-CASH 7.0
Ik wil daar graag mee werken op Windows 10.
Is dar mogelijk? Zoja hoe?

Dat schrijf ik toch

Het is vaak mogelijk om oude, verouderde software zoals DAVI-CASH 7.0 op Windows 10 te draaien, maar hiervoor zijn ingebouwde compatibiliteitstools nodig. Omdat DAVI-CASH oudere software is, is het waarschijnlijk bedoeld voor Windows XP, 7 of 8.

Hier leest u hoe u het op Windows 10 werkend krijgt:

Methode 1: Compatibiliteitsmodus van Windows (aanbevolen)
Hiermee laat u Windows 10 zich gedragen als een oudere versie van Windows voor dat specifieke programma. Zoek het installatiebestand (setup.exe) of de programmasnelkoppeling (.exe).Klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer Eigenschappen. Klik op het tabblad Compatibiliteit. Vink "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor" aan. Selecteer Windows XP (Service Pack 3) of Windows 7 in het vervolgkeuzemenu. Optioneel, maar aanbevolen: Vink onderaan "Dit programma als beheerder uitvoeren" aan. Klik op Toepassen, vervolgens op OK en probeer het programma te starten.

Methode 2: Probleemoplosser voor programmacompatibiliteit
Als methode 1 niet werkt, laat Windows dan de beste instellingen bepalen. Typ 'Programma's uitvoeren die gemaakt zijn voor eerdere versies van Windows' in de zoekbalk van Windows 10. Volg de aanwijzingen op het scherm om DAVI-CASH uit de lijst te selecteren. Selecteer 'Aanbevolen instellingen proberen'.

Methode 3: Virtuele machine (als bovenstaande methode niet werkt)
Als DAVI-CASH 7.0 16-bits componenten vereist of te oud is voor Windows 10 (vooral 64-bits versies), hebt u mogelijk een virtuele machine (VM) nodig.Installeer gratis virtualisatiesoftware zoals Oracle VM VirtualBox. Maak een virtuele machine aan en installeer een ouder besturingssysteem, zoals Windows XP of Windows 7, in die omgeving. Voer DAVI-CASH 7.0 uit in die virtuele omgeving.

Belangrijke tips voor oudere software
Uitvoeren als beheerder:
Oude software probeert vaak gegevens naar systeemmappen te schrijven die door moderne Windows-versies worden beschermd. Het is cruciaal om als beheerder uit te voeren.

Installatie buiten de programmamap: Installeer DAVI-CASH indien mogelijk direct in de hoofdmap van de harde schijf (bijv. C:\DAVI-CASH) in plaats van C:\Program Files (x86)\.

32-bits versus 64-bits: Als uw Windows 10 64-bits is, werkt sommige 16-bits of zeer oude 32-bits software simpelweg niet, ongeacht de instellingen. Een virtuele machine is in dat geval de enige oplossing.

Grafische weergaveproblemen oplossen: Als de applicatie er vervormd uitziet of direct afsluit, gebruik dan een tool zoals dgVoodoo2 om oudere DirectX-versies te emuleren.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen, lees je oude topic, daar staat het antwoord en je had het al geprobeerd en dat is gelukt.

Terug
Bovenaan Onderaan