30 meter kabel voor projecteren met de beamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste forummers,

Binnenkort komt er in het gebouw een vaste beamer opstelling. Van de laptop naar de beamer is het ongeveer 30 meter, inclusief het netjes wegwerken van de kabel.
Nu weet ik dat 30 meter veel is voor een VGA kabel. ik kan 30 meterkabels van 25 maar ook van 150 euro vinden. Kunnen jullie hier mij een beetje wegwijs inmaken?
Ik snap dat eentje van 25 niet goed is, maar is 150 niet extreem veel geld? Het is de bedoeling dat er ook filmpjes over geprojecteerd worden.

Ook las ik iets over s-vga, is dit een aanbeveling?

Ik hoor graag jullie reacties en ideeën.

Alvast bedankt!

Groeten,
Bertal

Hallo Bertal,

Er zijn twee dingen welke van invloed zullen zijn op de kwaliteit van het beeld op zulk afstand.
1. Kwaliteit van videokaart. (Die in de laptop zit dus.)
(Een versterker is dan raadzaam, b.v. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...8J&gclid=CJfRoMaA4LICFVMbtAodqVcADQ&WT.srch=1)
2 Van de kabel. (Standaard VGA kabels zullen over deze lengte niet gewenst resultaat geven)
Voor de kabel zou je ook kunnen kiezen voor 3 (RGB) coax kabels (75 ohm) van goede kwaliteit. (Je zult dan wel even moeten gaan solderen. :))

Bedankt voor je snelle antwoord!

Die versterker lijkt me inderdaad verstandig. Solderen hoeft geen probleem te zijn, daar heb ik wel ervaring mee.
Toch heb ik liever een kant en klare kabel haha. Zou dan een goede dure VGA kabel a 75 euro, goed genoeg zijn, met versterker erbij?

Groeten,
Bertal

Prijs zegt mij niet zoveel. :) (Al zit er wel vaak een relatie tussen prijs / kwaliteit)
Goed afgeschermd en niet te dun meer. En versterker aan laptop kant neerzetten :) (Niet ruis gaan versterken ;X)

Oke, dus een 30 meter kabel met versterker is eigenlijk prima te doen?

Wordt wel beweerd met deze versterker.
(Zelf geen ervaring mee.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan