300 W voeding op volgende systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Na wat af te struinen, kwam ik de PC tegen in de volgende link;

http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...GB_2TB_GT530/90PD7XDA5C9J61B1CKZ/default.aspx

Nu is de hardware die erin zit vrij goed, maar ik vraag me af, hoe is het mogelijk dat daar een 300 watt voeding in zit? Volgens mij valt die PC na een halfuurtje gamen uit, is het niet? Hebben jullie daar wat meer inzicht op?

Groeten,

Wesley

Dat zou warschijnlijk een typfout zijn want voor zo'n systeem is 400~550 watt nodig en Asus is een goed merk en zou waarschijnlijk niet zo'n systeem met 300watt voeding erin zetten

Op de eerste plaats weet paradigit heel goed wat ze bouwen.
Op de tweede plaats is de hardware de laatste jaren alleen maar zuiniger met energie geworden.
Dus het is niet absoluut noodzakelijk om een hoog vermogen voeding te plaatsen.
Is alleen maar overkill.
De gebruikte processor bv gebruikt 95 watt max.
Tegenover een oude pentuim was dit 130 tot 150 watt.

Oei. 300Watt lijkt mij ook aan te lage kant toe.

Ik heb een game-pc met een 460Watt voeding en dat vind ik zelfs al een beetje karig. Alhoewel ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Dus 460Watt lukt nog wel maar 300Watt is echt wel weinig als je het mij vraagt.

De die-hard-gamer begint volgens mij met een voeding vanaf 600 a 650Watt aan te schaffen.

Je zult wel van voeding kunnen veranderen toch met die pc? Dan koop je een zwaardere en monteer je die erin.

@ AsusUser; Daar dacht ik in 1e instantie ook aan...
@ Palomino; Daar kan ik inkomen, maar weet je echt zeker dat 300 watt voor zulke systeemeisen voldoende zijn voor intensief gebruik? Ik heb wat rondgegoogled en veelal geven mensen aan dat bij zo'n systeem een minimum van 400~450 watt nodig zou moeten zijn.
@ whittey; Ik zie het, dan is er dus inderdaad bewust gekozen voor 300 watt...

Ik ben geneigd om het systeem te kopen maar ik ben toch niet helemaal overtuigd dat 300 echt voldoende is voor zwaar gebruik...

edit;

@ Theo: Dat dacht ik dus ook... anders kan ik maar beter meteen een alternatief zoeken waar wel voldoende in zit. Zou 460 watt voldoende moeten zijn?

Laatst bewerkt:
Maar al zou het net kunnen zou ik alsnog upgraden naar een krachtiger exemplaar omdat een voeding nooit precies 300 watt produceert en als je nouw bij de grens werkt zou het kunnen dat de voeding bij 100% full load het begeeft

Je zou een zwaardere kwaliteitsvoeding erbij kunnen dingen, nee heb je ...
Een systeem, met gelijke/gelijkwaardige componenten kom je volgens mij goedkoper uit ... EDIT <- dit valt dus vies tegen ....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, dit is het uitsluitsel waar ik naar op zoek was :) 300 watt mag mogelijk zijn maar is niet bepaald 100% veilig.

Systeem is door ASUS gebouwt.Denkt men nou werkelijk dat ASUS daar een voeding inzet die het niet aankan??

@ frankwannet;

Tsja....daar zeg je me ook weer wat...
Nu weet ik het niet meer!!

Voor dit systeem is voldoende.De 530 heeft tevens ook geen eigen voedingsaansluiting en haalt het via slot.Dat is al beperkt.
Zie ook de gegevens die Whitty gegeven heeft.
Ga je een keer een andere (betere)kaart zetten dan moet je er wel aan geloven.

Goed, maar met dit systeem is dat voorlopig toch niet nodig, lijkt me. Bedankt, dan weet ik voldoende :)

@ Theo: Dat dacht ik dus ook... anders kan ik maar beter meteen een alternatief zoeken waar wel voldoende in zit. Zou 460 watt voldoende moeten zijn?

Ik zal voor een 600 of 650Watt dan gaan. Dan gelijk maar 1 keer goed. Ze moeten er ook wel zijn van 550Watt geloof ik, dat zal ook nog wel kunnen.

Tjah, ik heb een 460Watt. Maar dat komt omdat ik bij het samenstellen van de pc niet zo'n groot budget had. Toevallig heb ik geen problemen met mijn nu toch wel redelijk systeem :)

Kies wel voor een A-merk! Heel belangrijk niet te vergeten. Een CoolerMaster of een OCZ bijvoorbeeld en meer van die bekende merken. Dus geen Sweex bijvoorbeeld.

Waarom voor een 600-650 watter gaan?Daar kunnen 2 kaarten wel in crossfire/sli op draaien.
Nergens voor nodig met dit systeem.

Ik zal voor een 600 of 650Watt dan gaan. Dan gelijk maar 1 keer goed. Ze moeten er ook wel zijn van 550Watt geloof ik, dat zal ook nog wel kunnen.

Tjah, ik heb een 460Watt. Maar dat komt omdat ik bij het samenstellen van de pc niet zo'n groot budget had. Toevallig heb ik geen problemen met mijn nu toch wel redelijk systeem :)

Kies wel voor een A-merk! Heel belangrijk niet te vergeten. Een CoolerMaster of een OCZ bijvoorbeeld en meer van die bekende merken. Dus geen Sweex bijvoorbeeld.

CoolerMaster heb ik goede dingen over gehoord, dan zal dat 'm worden mocht ik problemen krijgen met de al ingebouwde voeding :) Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan