300 watt voldoende voor dit p4 systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Ik was gisteren bij kennissen om hun nieuwe Pentium 4 computer te instaleren met Windows XP professional, dat is allemaal prima gelukt.

Maar het volgende viel mij op.
Toen de pc een beetje stressed was, dus tijdens het instaleren van XP etc, werd de voeding een beetje warm. De kast zelf nam ook een deel van die warmte op. de lucht die de fan van de voeding uitblies was ook best warm. Toen de pc verder niks te doen had was alles gewoon weer cool.

Specs vd pc:

Intel Pentium 4 2,8 Ghz
MSI 845 E moederbord
512 DDR geheugen ik dacht pc 333
Geforce 4 128 MB
Western Digital 80 GB 7200 RPM 8 MB cache
Lite on DVD speler 16x speed
Lite on fikker 48x speed
Hansol 19 inch monitor CRT
PSU: No name 300 watt voeding.

Is de voeding wel genoeg?

Mooi systeempje maar wordt sowieso warm misschien kan de voeding ook niet alle warmte afvoeren. Ik zou zelf in een vrij pci slot een extra cooler zetten deze zijn al voor een euro of 8 te kopen. En het is voor het behoud van je pc dus dan is die 8 euro natuurlijk niks. :)

Greetz Cyberfighter

Hoi

bedankt voor je reactie.
Een extra cooler zal ik er dan wel inzetten want er zitten ook nog geen case fans in het systeem. Alleen een fan op de processor en videokaart.

2 casefans en dan maar is ff kijken of de kast dan wat koeler wordt.

heeft een 80 gb hdd trouwens ook een cooler nodig?
Ik heb nog niet gevoeld hoe warm deze wordt

Ik heb zelf ook 2HD 1 van 12GB en 1 van 80GB zijn beide niet gekoeld want het blijft koel genoeg in mijn kast. Ik vind het zelf dus niet nodig om je hd te koelen nu is die van mij ook op 5400 dus ik kan me voorstellen dat het misschien wel bij 7200 nodig is maar dat zo ik zou niet weten.

Greetz Cyberfighter

Ik zou gewoon twee (stille) fans zetten, eentje voorin en eentje achterin.. Dan heeft je HDD ook genoeg airflow.

Hoi,

2 case fans gevonden op de site van mycom.nl

hier de specs:
Merk: Cooler Master
Type: SAF-B82
Afmeting (BxHxD): 80 x 80 x 75 mm
Geluid: 26 dB(A)
Rotatie snelheid: 2500 rpm

5 euro per stuk van CoolerMaster

26 decibel is volgens mij wel vrij stil he :)

Lijkt me ook, zou anders een beetje overdreven zijn :D

Ik heb net ff op hun website gekeken en dr staat echt 75 mm :s. haha zal wel een foutje zijn dan :p

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan