300 watt ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartens

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Hallo ik heb een vraag betreffende voeding..
Heb een pent 4 2,6 en mobo gekocht ,maar heb een 230watt voeding,daar werkte het systeem niet op,komt het omdat ik een 300 wattt nodig heb? in handleiding mobo stond daar het daar wel mee werkte,maar heb nu mijn twijfels ... Wie weet raad ??
alvast bedankt !!
Raymond

Ligt eraan wat je nog meer in je pc hebt zitten....

Heb je wel alle kabeltjes aangesloten?

Geplaatst door bartens
Hallo ik heb een vraag betreffende voeding..
Heb een pent 4 2,6 en mobo gekocht ,maar heb een 230watt voeding,daar werkte het systeem niet op,komt het omdat ik een 300 wattt nodig heb? in handleiding mobo stond daar het daar wel mee werkte,maar heb nu mijn twijfels ... Wie weet raad ??
alvast bedankt !!
Raymond
Heeft jou voeding wel een extra 4-polige stekker(12V ATX12V ) voor Pentium 4?
Zie link naar afbeelding;
p4insa7

The Pentium 4 motherboard requires this additional 2x2 4-pin 12V cable in order to provide the additional current needed for the Pentium 4 CPU. The 4 pins consist of two yellow wires that carry 12V current and two black ground wires. Before Pentium 4 and ATX12V, the motherboard's power connection had only one wire providing 12V current to the entire motherboard. This one wire was able to provide about 5 Amps, which is 60W of power (12V x 5 Amps = 60 Watts). The Intel website points out that the Pentium 4 processor alone is able to draw this much power.
Bron;
http://www.directron.com/p4install.html#p4power

Wat ben ik dan een jojo ..ja het klopt dat ik GEEN klein stekkertje erbij heb.....(zòn vier polig...stomme vraag misschien ,maar wat nu????? alvast bedankt voor de snelle respons !!
groeten Raymond

Kijk op het moederbord of er inderdaad zo'n stekker op moet.
Zo ja, dan een andere voeding aanschaffen.
Ik zou dan voor 350 of 400 watt gaan.
Je hebt dan wat reserve "power" voor de toekomst.

Bedankt Heren voor de snelle oplossing...vanacht om 3 uur deze vraag gesteld ....en nu 11.00 uur alweer opgelost !!
Klasse, bedankt !!!
groeten raymond

Graag gedaan.
We doen ons best om snel te zijn.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan