300N Sitecom draadloos netwerk doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrol man

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb soms welleens het probleem dat mijn draadloos netwerk uitvalt.
Ik vraag me af hoe dit kan want als ik naar mijn verbinding kijk is dat vaak 100% signaal sterkte maar het gebeurd soms welleens dat het singaal weer daalt en dan valt het netwerk soms weer uit en soms gaat hij dan automatish weer aan maar soms ook weer niet en blijft het zo een tijdje.
Ik heb ook op sommige dagen. Ook welleens weken dat het niet gebeurt.
Dit is de systeem informatie van mijn pc

Alvast bedankt

De router is gëinstalleerd volgens de beschrijving die erbij zat.
Ik heb er geen firmware ingezet en ik zou ook niet weten waar ik dit zou moeten.
Bij de installatie zaten alleen installatie cd's en die zijn gebruikt voor de installatie.

Firmware heeft de fabrikant er al voor je op gezet en de nieuwste versie kan je downloaden van de site van de fabrikant inclusief beschrijving hoe je het moet installeren.

Als de handleiding al beschadigt is, moet je het bestand opnieuw downloaden, grote kans dat het firmware bestand dan ook beschadigd is en je daarmee de router onbruikbaar maakt.
Ik neem aan dat je versie "WL-183/541 Firmware 1.43" gedownload hebt.

Q Hoe update ik de firmware?

A

Let erop dat u een firmware update NOOIT draadloos uitvoert!
Zorg ervoor dat uw draadloze verbinding is uitgeschakeld, en
sluit uw computer met een kabel aan op uw router.

- Open http://192.168.0.1/ in internet explorer
- Klik op 'Toolbox'
- Open het tabblad 'Firmware Upgrade'
- Klik op 'Browse...'
- Blader naar het opgeslagen firmwarebestand
- Druk op 'OK'
- Klik op 'Apply'

Na het updaten dient u de router te resetten. U kunt de router
resetten door de resetknop minimaal 4 seconden ingedrukt te houden.
Na het resetten van de router, kunt u deze opnieuw instellen voor
uw internetverbinding.

Nou nee dat heb ik niet gedaan omdat ik een andere naam zag dan 300N en ik heb een 300N Wirreles router
Ik heb gedownload wirreles network 300N firmware 1.37

Laatst bewerkt:
Bij versie 1.37 zit alleen het firmware (...bin) bestand, die kun je niet lezen.

Ik zou toch kiezen voor de 1.43 versie omdat daar toch weer een aantal verbindingsproblemen in zijn opgelost.
De 'hele' handleiding om de firmware te installeren staat in mijn voorgaand bericht, zo heel moeilijk is het dus niet, zolang je maar zorgt dat je het via de kabelverbinding doet en niet draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan