32-bit nr 64-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crizke

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo

Ik heb van mijn werkgever een nieuwe laptop gekregen, een upgrade-versie.
Mijn vorige werkte met een 32-bit en alle programma's in acces liepen perfect.

Nu is mijn laptop een 64-bit, en bij het opstarten van access krijg ik een foutmelding dat sommige codes niet werken met een 64-bit...

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen???

Tnx C

Controleer je bibliotheken, zou ik zeggen. Je bent niet helemaal duidelijk; ik draai thuis ook op een 64 bits systeem, maar Office moet je, als je compatibel wilt blijven met andere gebruikers, in een 32 bits versie worden geïnstalleerd. De 64-bit versie is namelijk niet compatibel met de 32-bits versie.

Ja ik werk op interne server van het bedrijf. Er zijn mensen vd boekhouding die dus werken op een bepaald programma maar niet met de programmataal bezig moeten zijn. Dus dat bestand loopt op een 32bit. Maar ik moet aan de programmataal werken (zonder iets te veranderen aan dat bestand), maar sinds enkele dagen heb ik een 64bit versie op mijn pc staan. Nu geraak ik dus niet meer in het formulier. Ik kan via SHIFT+ENTER wel nog in het programma geraken enz nr de programma taal gaan, maar daar krijg ik dus de foutmelding dat het programma niet compatibel is met een 64bit...

Nu kreeg ik hier al de commentaar van te zoeken bij VBA-Tools-References ... of bij VBA-Add ins... Maar weet niet waar naar zoeken...

Maak ik mezelf op deze manier al iets duidelijker??? :o

Tnx

Als je een 32-bit versie van Office installeert zou je geen enkel probleem moeten hebben en die kan prima draaien op een 64-bit Windows.

Maar dat was mijn vraag al, en daar heb ik eigenlijk nog geen antwoord op gekregen :)
Druk eerst op <Alt>+<F11> om in het VBA venster te komen, en ga dan naar <Extra>, <Verwijzingen> om te kijken of alle bibliotheken nog aanwezig zijn en werken. Dat laatste check je met <Foutopsporing>, <Database compileren>. Of <Debug> als je een Engelse versie hebt.

Allemaal gedaan, en als ik op debuggen duw, krijg ik de foutmelding van compile error en dat ik de declare moet gebruiken met "PtrSafe"... Deze 2 regels hier beneden staan dan in het rood.

Code:
Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliSeconds As Long)

Private Declare Function RasEnumConnectionsA& Lib "RasApi32.DLL" (lprasconn As Any, lpcb&, lpcConnections&)

Enja, sorry; de kennis van access is niet zo gevorderd...

Ik ben nu dus overal in elke functie die een fout geeft "PtrSafe" aan het zetten ...

Dus "Private Declare Function" wordt "Private Declare PtrSafe Function".

Nu heb ik deze regel...

Code:
Public Function NewProc(ByVal lngCode As Long, ByVal wParam As Long, ByVal lParam As Long) As Long

En hij geeft bij het vetgedrukte een foutmelding van compile error: Type Mismatch....

Code:
 hHook = SetWindowsHookEx(WH_CBT, [B]AddressOf [/B]NewProc, lngModHwnd, lngThreadID)

Wat is dit?

Het heeft geen enkele zin om in gemarkeerde regels PtrSafe bij te zetten, daar gaat de functie echt niet mee werken. Eerder zou ik al die functies uitschakelen. Maar dit soort problemen kun je vermoedelijk niet zelf oplossen; als ik de verschillende API codes zie denk ik dat je er een professional moet bijhalen. Want dit is ofwel door een pro in elkaar gezet, ofwel door iemand die lukraak van alles van het internet heeft geplukt in de hoop dat het gaat werken. In het laatste geval heb je echt een probleem....

Probleem opgelost.... Heb de administrator met zenne kraag gepakt en gezegd die 64bit eraf te gooien... ;) Heeft me veel miserie bespaart....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan