32 bit of 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
1.458
ik heb hier een windows 7 pc staan van een kennis er zit een virus op en ik wil hem opnieuw installeren.
ik kan helemaal niks meer in windows (ook niet in veilige modus) maar ik wil wel weten welke licentie ik heb 32 bit of 64bit.
hoe kan ik dat nu uitvinden?

Gr coolkil
 
Meer dan 4gb zal je x64 (mits de hardware het ondersteund) moeten installeren om al het geheugen te kunnen gebruiken (eigenlijk 3.5, maar meeste mensen houden het op 4). Daaronder dus x86.
 
dat snap ik maar dat bedoel ik niet echt. ik bedoel hoe kan ik er achter komen hoeveel bits versie er nu geinstalleerd is?
 
Als hij nog nooit opnieuw geïnstalleerd is zou je even het merk + typenummer moet geven, dan zoek ik het even uit. Want als de standaard OS er nog op zit en hij nog nooit opnieuw geïnstalleerd is dan kun je dat natuurlijk gewoon bij productspecificaties zien.
 
dat snap ik maar dat bedoel ik niet echt. ik bedoel hoe kan ik er achter komen hoeveel bits versie er nu geinstalleerd is?

Start -> Rechtsklik Deze Computer -> Eigenschappen -> naar beneden scrollen, daar staat welke versie er op staat.
 
ik kan helemaal niks meer in windows (ook niet in veilige modus) maar ik wil wel weten welke licentie ik heb 32 bit of 64bit.
hoe kan ik dat nu uitvinden?

Gr coolkil

hoe zonder in windows te zijn?
 
@ bassie9 ik zie jou reactie net. het is een paradigit enforcer e744 (bij mij levert er op googelen niet echt wat op.)
 
Laatst bewerkt:
hoeveel gb ram heeft ie en wat voor een processor? daaraan kun je het meestal wel zien en kun je ook zien welke je het beste kunt installeren
 
mijn probleem is ik heb een licentie van windows die nu op de computer staat. ik weet alleen niet hoeveel bit er op staat dat ie 64 bit aankan dacht ik ook maar of dat er nu ook op staat weet ik niet.
 
als er 4 gb ram of meer in de pc zit en windows 7 standaard meegeinstalleerd werd is het 99% zeker 64 bit
 
ik ben er achtergekomen op de manier van probleempjes omdat ik het virus er van af gekregen heb:eek:

ik dank jullie allemaal heel vriendelijk voor de informatie.

gr coolkil

ps het was 32 bit
 
ja nadat ik het virus had verwijderd ging het opeens wel (was zo'n gijzel virus)
ik heb het virus handmatig verwijderd nadat een foute register sleutel gevonden was. (avira rescue cd ) gekeken welk pad die register waarde had en dat bestandje verwijderd daarna starte het op en kon ik mbam, en de virus scan draaien die vervolgens nog zo'n 12 virussen vond. (dat plus de 36 die avira rescue vond zijn er een beetje te veel van het goede.)

het virus deed zich trouwens voor als soundblaster software en stond in c:\users\appdata\roaming\R8D9VO6.exe

ik bedank jullie nogmaals voor jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:
@Coolkil, zou je in het vervolg de status op opgelost willen zetten !? Dank je wel.
Ik heb het nu even voor je gedaan by the way !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan