32 bit Windows 7 installatie op een 64 bit computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacusbloods

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Berichten
184
Mijn vriend heeft al een tijdje een laptop. De laptop begint een beetje sloom te worden, en hij wil hem graag opnieuw installeren. Ik heb de CD voor de 32-bit versie. Alleen op zijn laptop staat de 64-bit versie. Nu is mijn vraag of ik de 32-bit versie kan gebruiken op zijn laptop.
 
Ja moet prima kunnen. Enkel als er meer dan 3,25GB aan fysiek geheugen in zit, dit niet met 32BIT volledig gebruikt zal worden.
 
Het RAM geheugen, daarbij kun je ook niet de Windows code die op de laptop staat, gebruiken voor de 32BIT versie. Zit er geen recovery mogelijkheid op?
 
Hangt van de laptop af, hoe je een recovery naar fabrieks instellingen doet.
 
Geef eens het type en model laptop op, anders wordt het wel heel lastig.
 
Op zich wordt het helemaal niet lastig. Je kunt op een 64BIT computer altijd 32Bit installeren. Inderdaad wat crash aangeeft is dat als je 32Bit installeert en je hebt meer dan 3,25Gb RAM geheugen dit maar ondersteund wordt tot 3,25. Dus als je 4Gb in je laptop hebt zitten dan zal je na de installatie van 32Bit zien dat er maar 3,25Gb herkent wordt. Het voordeel van 32Bit op een laptop ten opzichte van 64Bit is dat je batterij wat langer mee gaat. Het nadeel is echter dat een 64Bit installatie "sneller" is omdat deze bij het rekenwerk 64bits doorstuurt ipv 32.

Kanttekening: hoewel er waarschijnlijk 3,25Gb wordt weergeven is het volgens mij nooit bewezen dat er niet gewoon 4Gb gebruikt wordt. (Dit probleem was namelijk bij windows XP ook al aan bod)
 
Het is niet meer nodig, ik heb zelf een 64-bit installatie gevonden. Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan