32 GB ipv 80

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ace1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ace1

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2005
Hallo, ik heb een Maxtor HD van 80GB. Deze heb ik als tweede schijf in mijn pc gezet.
Hij geeft nu aan dat hij maar 32GB is ipv 80GB. Ik heb dit probleem al eerder gehad en het toen wel opgelost, maar ik weet echt niet meer hoe. Wie helpt mij?

Groeten, Erwin

recente driver van de hardeschijf geïnstalleerd ?

Kijk eens goed naar de jumperinstellingen die mogelijk zijn. Er zullen daar hoogstwaarschijnlijk jumperinstellingen zijn die je HD-ruimte 'beperken' tot 32 GB (dit is voor sommige besturingssystemen nodig, maar met XP, Vista etc. is dat allang niet meer relevant).

Kies de juiste jumperinstelling waarbij die beperking niet geldt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
kijk eens rechter muis > eingeschappen > Tabblad: Quotum
daar staat en max limit voor een schijf...

kijk eens rechter muis > eingeschappen > Tabblad: Quotum
daar staat en max limit voor een schijf...

Dat is per gebruiker in te stellen op (o.a.) XP Professional, maar de topicstarter zegt nergens dat hij zo'n quotum in zijn besturingssysteem heeft ingesteld...

Tijs.

kan misschien toch zijn dat het van de vorige keer zo ingesteld was?

Onwaarschijnlijk, eerlijk gezegd: Een thuisgebruiker stelt geen quota in op schijven, en zéker niet op schijven die hij pas net heeft toegevoegd...

Tijs.

hallo ace

ten eerste ik neem aan dat je bios op automatisch schijf herkenning staat en dat je gecontroleerd hebt dat het echt een 80GB schijf is (zou een beetje gek zijn als het een 32GB schijfje is) verder kan het zijn dat er een verborgen partitie op zit al moet ik zeggen dat het dat wel een grote verborgen partitie zou zijn. het is ook mogelijk dat een deel van de schijf gewoon nog niet ingebruik is, dit zou je moeten kunnen zien in;
compmgmt.msc (computer beheer) harden schijven

mvg eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan