32bit vista op 64bit pc in andere taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Ik heb mijn retailversie v vista ultimate op mijn grote pc gezet (athlon 64) en deze werkt goed, maar start en afsluiten duurt langer dan op mijn oudere pentium 4.
Bij eigenschappen staat 32 bit besturingssysteem.
Vreemd is dat.
Ik heb een zuivere 64bit vista ook gedraaid, maar deze is in het diuts.
Nu vraag ik mij 2 dingen af:
--Is er met deze 32bit op een 64bit pc estra omrekening nodig (trager starten...)
--De taal van vista zou eenvoudig te veranderen zijn via de microsoft.com homepage. heeft hier iemand ervaring mee, of een link ofzo?

Hoi !

Taalpakketten krijg je in Ultimate via automatische update's. mits je geaktiveerd bent.

Je hebt niets in te stellen: update's krijg je altijd automatisch, tenzij je dat uitschakeld.

Het lijkt me niet dat een 32- of 64-bits-versie verschil in opstartsnelheid geeft.

Alleen: voor de 64-bits versie is weinig software beschikbaar, dus waarom kies je die versie ?

Er kleven momenteel geen voordelen aan !

Sterkte,

Harry.

Het lijkt me niet dat een 32- of 64-bits-versie verschil in opstartsnelheid geeft.

Ligt het verschil dan in de prestatieindex, in de zin van er word meer geladen op een snelle pc dan op een oudere pc?
Vista past zich aan.

Hoi !

Wat geeft je Vista je dan voor prestatie-index ?

Onder de 2 heeft Ultimate geen zin !!

Greetz,

Harry.

momenteel is het maar 2.
er zit nu 512MB ram op, te weinig.
Hoe kan ik de index verhogen?
Ram, de oude ata133 schijf, ??
Ik heb een amd 3800 x2 met de am2 socket.
Kan naar een 5 gigpc gaan.

Hoi !

Je kunt zelf zien in de prestaie-index waar het knelpunt zit !

512 Mb is alleen geschikt voor Vista Basic !

Maar meestal is je graka bepalend.

Dus kijk zelf wat je laagste score bepaald, en handel daarna.

Greetz,

Harry.

Sorry, ik wist niet dat deze vraag nog open stond, ik kende toen nog niets van forums, dit was mijn 1e ooit.
Deze problemen zijn van de baan.
Ik las net dat er nog mensen zijn met deze problemen, bij mij lukte het zo:
Ik heb na een aantal maanden gewoon nog eens de site bezocht van de moederbordfabrikant en hier een biosupdate, en een driverupdate gedaan voor geluid, video, chipset...
Verder heb ik de opstartlijst aangepast via regseeker en ashampoo win optimizer.
De pc sluit af in 10 a 15 seconden, razens snel maw.
Het vreemde van de zaak was wel dat ik nooit de melding kreeg in de zin van:
programma x verhindert windows om af te sluiten.
Blijkbaar was het toch iets van die aard, want de problemen begonnen stevast na het installeren van de op dat ogenblik beschikbare drivers.
Ik ga voor mij de vraag als opgelost markeren nu.
Bedankt iedereen voor de hulp
Tot schrijfs

Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan