333mhz bij 400mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini Doc

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Ik heb een vraagje ik heb 2 kaartjes van 256mb met 333Mhz, ik zelf vindt dat het allemaal niet zo snel draait.

Ik heb memtest laten draaien en de test was na 12 uur nog niet afgelopen :evil: en er kwam toen uit dat er meer dan 8.000.000 errors waren, mijn vraag is dus moet ik mijn oude geheugen van 2x256mb met 333mhz eruit halen of kan ie samenwerken met een kaartje van 512mb met 400mhz:)

8.000.000 is wel erg veel. Zijn de bios instellingen voor het geheugen wel goed? M.a.w. staat het geheugen(CAS, CL) niet te snel ingesteld.
Heb je verder veel last van blauwe schermen? Dat moet haast wel als er zoveel errors inzitten. Geeft memtest ook nog aan welke errors het zouden zijn?
In principe zou 400 en 333 mhz geheugen gewoon moeten kunnen samenwerken.

Waar in de bios kan ik CAS of CL vinden, ik heb een Asus A7V8X-X moederbord?.

Wordt mijn geheugen er niet langzamer op doordat mijn andere geheugen zoveel fouten heeft en ook langzamer werkt:confused: .

Alvast bedankt

Sorry, heeft even geduurd.
Ga in je bios naar het menu advanced->chip configuration. Daar vindt je de timings.
Schrijf eerst de instellingen op voordat je wijzigingen gaat aanbrengen.

Ik zou inderdaad eerst kijken of je de errors kan verminderen door de timings aan te passen. Daar kan Maestro je waarschijnlijk beter mee helpen. Als dat niet lukt is het beter om het oude geheugen eruit te halen.

Verder kun je prima 333 en 400 samen draaien, beiden gaan dan wel op 333 Mhz lopen, maar van dat verschil in snelheid zal je niet zoveel merken met een 333 MHz FSB. Ik denk dat je meer voordeel haalt uit de 512 mb meer aan geheugen.

Ok, bedankt, van die BIOS over het geheugen begrijp ik niks van:(.
Als ik daar wat verander mol ik gelijk mijn geheugen denk ik :confused:

Je kan in het advanced menu ook kiezen voor 'dram timings by SPD (of auto) Dan regelt de biios zelf de optimale snelheid voor het geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan