3770 en 3770K

Status
Niet open voor verdere reacties.

maniaknl

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Hallo!

Ik ben van plan een nieuwe pc in elkaar te flansen en vroeg mijn eigen af of ik veel winst kan behalen door de CPU te overclocken

Ik heb begrepen dat de 3770 niet zo goed is met het overclocken
en dat de 3770K een stuk beter hier in is (iets met locken).

http://tweakers.net/pricewatch/292095/be-quiet!-shadow-rock-pro-sr1.html
Deze middelrange Fan wou ik graag op de CPU drukken.

Mijn vraag is hoeveel baat heb ik bij een 3770K ten opzichte van een 3770. Hoeveel winst zit er in het overclocken van een 3770K
(overigens ik ben het overclocken pas van plan als ik de CPU al een tijdje heb en als ik merk dat de CPU achter te feiten aan begint te lopen)

Ik gebruik de computer vooral voor Gamen en Software developement.
Tijdens het gamen heb ik wel vaak dingen zoals Teamspeak open staan en vaak ook een browser naar bijvoorbeeld een wiki pagina.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

PS. Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag.

over het algemeen is de prijs tussen de normale en de k versie erg laag (een tientje oid?), het verschil is echter best groot, als je een beetje goed overklok moederbord heb en er een koelertje inzet kan je met gemak richting de 4.5ghz en waarschijnlijk haal je de 5ghz ook wel.

belangrijk is dus wel dat je er een moederbord bij haalt dat enigszins overklok functies heeft, en dus een koelertje op de cpu zet.

dat zou inderdaad voldoende moeten zijn. zoals je ziet loopt de 3770k standaard al iets sneller, en je kan hem makkelijk overklokken tot een verschil van wel 40%

Oke!

Bedankt voor uw antwoord. Ik denk bij deze voldoende informatie te hebben :)

Laatst bewerkt door een moderator:
de 3770 is normaal toch niet unlocked .
de 3770k wel

de 3770 is normaal toch niet unlocked .
de 3770k wel

ik weet niet of je de moeite hebt genomen om het topic door te kijken (wat wel redelijk handig is als je gaat reageren), maar het probleem was al opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan