Opstartprobleem

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Goedendag,
Ik ben bezig met mijn pc te veranderen en heb de bestaande harde schijven verwijderd en wilde
Win 10 Pro op een harde schijf van 80 gb zetten. Ik heb deze aangesloten op SATA 0.
Nadat ik de kabels heb verbonden en de zaak opstarten ging deze na een paar seconden weer uit!
Alles nog eens nagekeken alle kabels opnieuw bevestigd en nagekeken.
Het probleem blijft.
Ik heb iets gelezen over een defecte aan/uit-knop maar ook over batterijtjes vervangen. Het gaat over een gigabyte uefi mobo en een maxtor sata schijf.
Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen. Bij voorbaat mijn dank.

Secure boot uit en de UEFI op CSM of Legacy gezet?
Of juist niet?

Opgestart via het zogenaamde bios boot menu met F12 en de USB met de uefi vermelding indien van toepassing?

Start de PC wel op zonder harde schijf met de vermelding no boot device o.i.d.?

Ik heb het volgend gedaan: de knoopcel op het mobo vervangen(zo goed als leeg)
Opgestart: na 3 seconden weer uit
De kabels van de hdd losgemaakt: Opgestart: na 3 seconden weer uit
De kabels van de dvd-rom ook maar eens losgemaakt:Opgestart: na 3 seconden weer uit.
Ook de geheugen modules verwijderd en daarna weer opgestart.nop
Ik kom dus niet eens aan de bios toe🤯
De pc start meteen op als op als de elektriciteitskabel inplug en de schakelaar achter op de kast op aan zet. Ik hoef dus niet eens de startknop voorop de kast in te drukken.
Mogelijk toch de schakelaar??? Of de voeding zelf?

Laatst bewerkt:
Controleer ook of de videokaart en evt. andere kaarten en geheugenreepjes wel goed in hun slot zitten.
Gaat de ventilator op de processor draaien als je de PC aan zet?

Laatst bewerkt:
Schakelaar is een maak contact, nooit meegemaakt dat die stuk is maar alles kan.

Haal de voeding eruit en kortsluit de groene en een zwarte massakabel even, gaat die dan draaien?
Of gaat hij gelijk aan als de spanning erop komt?
Nog een reserve in huis?

Alles eruit en eraf, dient wel een systeemspeakertje op het moederbord of in de kast te zitten, alleen met CPU en voeding uiteraard opstarten, bios beeps? zo ja geheugen erin, bios beeps, zo ja grafische kaart erin, bios beeps? zo niet monitor eraan.

ik heb alles los gehaald, geen video kaart aanwezig geheugenreepjes eruit,
(een voor een losgehaald, probleem hetzelfde.)
Ik had nog een voeding liggen die ga ik nu proberen. Anders weet ik het ook niet meer.

Controleer ook of de videokaart en evt. andere kaarten en geheugenreepjes wel goed in hun slot zitten.
Gaat de ventilator op de processor draaien als je de PC aan zet?
Dat is het enige wat het doet, de ventilator op de processor.

Haal de voeding eruit en kortsluit de groene en een zwarte massakabel even, gaat die dan draaien?
Of gaat hij gelijk aan als de spanning erop komt?
Nog een reserve in huis?

Alles eruit en eraf, dient wel een systeemspeakertje op het moederbord of in de kast te zitten, alleen met CPU en voeding uiteraard opstarten, bios beeps? zo ja geheugen erin, bios beeps, zo ja grafische kaart erin, bios beeps? zo niet monitor eraan.

Nog een reserve in huis? Ja, dus ik heb de oude eruit gehaald een nieuwe geplaatst. Tagan (tg400) alles aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing.
D.w.z. alleen de voeding op het mobo, en de massa kabel op de kast, vervolgens opnieuw aangesloten en helemaal niets,! Geen draaiende ventilator geen lampjes helemaal niets.
Ik heb tenslotte alles ingepakt en naar de winkel gebracht en ze gevraagd de voedingen te testen en het probleem te definiëren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan