3850 agp gaat dit werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemix25

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
hallo allemaal
ik heb een tijdje geleden hier hulp gevraagd voor het samenstellen van een nieuwe pc. Nu was alles zover en wou ik hem gaan kopen, ging me beeldscherm kapot. Dus de pc is even op de lange baan gezet omdat ik een nieuw scherm heb moeten kopen. Nu ben ik vanplan een nieuwe videokaart te kopen om het systeem toch wat op te krikken en ook mijn 1 gig geheugen gaatplaats maken voor 2. Nu is mijn vraag kan mijn systeem dit aan.
Nu zitik momenteel niet thuis dus zal de specs even uit me hoofd zeggen.
Moederbord van asrock zou niet weten welke maar i.i.g met agp slot.
Processor van amd ik dacht de 3200 of 3000
zit nu 1 gig geheugen in maar bij aanschaf van de vidkaart word 2 gig meegezonden.
dvd speler en dergelijke.
voeding zou het niet weten.
weet wel dat er nu een ati radeon 9550 inzit met 256 geheugen.
De videokaart die ik van plan ben om aan te schaffen is de ati radeon 4850 van sapphire.
Sorry voor de ingewikkelde uitleg maar ik heb niet alles bij de hand hier.
PS: het beeldscherm is een 19"die draait op een resolutie van 1440*900

je bedoelt dus de 3850(staat wel in je titel maar in je verhaal staat 4850 er is geen 4850 in agp)

welk moederbord heb je weet je zo niet maar wel met agp.als het een 4x slot zou zijn is het echt overkill. en welke voeding?
ik heb er ook een 3850 inzitten maar vraagt wel een 450 watts voeding op een 30A lijn(advies)

Laatst bewerkt:
volgens mij is er geen AGP-versie van een 4850.
Sowieso heeft het weinig zin: de processor is gewoon te traag om goed gebruik te maken van zo'n videokaart.
Ik zou maximaal een 3850 erin zetten. Maar das dus maximaal. Zelfs die zal er niet volledig gebruik van maken.

Ik had een 3800X2 (op single core komt deze dicht bij een 3200) processor. Deze kon nog maar net een 7800GT aansturen.

hallo. sorry voor de verwarring. ik bedoelde de 3850. Ik zou het eerlijk gezegt niet weten van het moederbord. Ik weet alleen dat mijn huidige videokaart de ati 9550 256 mb versie is.
Vanavond ben ik weer thuis en zal ik even alle specificaties geven.
groeten yoeri

je bedoelt dus de 3850(staat wel in je titel maar in je verhaal staat 4850 er is geen 4850 in agp)

welk moederbord heb je weet je zo niet maar wel met agp.als het een 4x slot zou zijn is het echt overkill. en welke voeding?
ik heb er ook een 3850 inzitten maar vraagt wel een 450 watts voeding op een 30A lijn(advies)

Hallo. ja ik weet het omdat ik gisteravond even in pc wizard zat te kijken en even me videokaart had opgezocht op internet en het was een avg kaart. 18347 Mtek Radeon 9550 256 MB, AGP 8X dit is de info die salland automatisering over mijn vidkaart geeft. het is dus een x8 slot.

ok
maar is de kaart 8x maar kan bord nog wel 4x zijn.(verwacht het niet)dus kijk weer in wizzard wat je bord is voor de zekerheid
nu je voeding nog.
daarvoor zul je je kast los moeten halen en op stikker kijken op de voeding

Laatst bewerkt:
ja zal ik doen. Zal het trouwens een groot verschil worden? of is het verstandig om effe door te sparen en een upgrade kit te kopen?

ik merkte het wel

ben van een 850xt pe naar een 3850 gegaan.(ook ivm de shaderversies)
kan crysis redelijk tot goed spelen.

maar je had al eerdere topics geopend voor een nieuw systeem en das natuurlijk aan jezelf
je huidige processor is wel je zwakte

ja klopt maar zoals eerder uitgelegd is er een klap geweest op mijn financien en aangezien ik14 ben groeit dat niet zo snel. Ik zal vanavond even kijken voor alle specs. zou jij dan even willen kijken of het slimmer is om een upgrade kit te kopen?

ja klopt maar zoals eerder uitgelegd is er een klap geweest op mijn financien en aangezien ik14 ben groeit dat niet zo snel. Ik zal vanavond even kijken voor alle specs. zou jij dan even willen kijken of het slimmer is om een upgrade kit te kopen?

als je een upgrade kit koopt moet je dus meer nieuw he!!
bord, pros, memory, en videokaart

krijg je hele andere discussie en ligt aan budget wat je hebt

eerst zelf maar de keuze maken wat je wilt

Het is natuurlijk wel zo dat als je nu een agp-kaart koopt, dat je dan bij een latere upgrade van je processor ook nog een videokaart moet kopen.
Dus blijf je kopen...

Maar het is dus de keuze om of een tijdje niet te kunnen gamen (althans: geen nieuwe spellen) of wel kunnen gamen en dan over een tijdje weer een nieuwe videokaart kopen.

Je zou natuurlijk ook een 2e hands moederbord kunnen kopen (zo goedkoop mogelijk) waar een pci-e poort in zit. Dan kan je wel een pci-e videokaart kopen.
Ik weet alleen niet of je iemand kent die dat voor je wil en kan inbouwen.

Hallo. ik zat toen ik dit forum begon met het idee van nu even een vidkaart kopen en dan gewoon fatsoenlijk cod 2 en dat sort spellen te kunnen spelen, lukt nu ok welmaar wil een wat hogere resolutie enzo. Dan wil ik in januari ofzo zoals in mijn vorige forums gewoon een compleet nieuw systeem kopen en deze verkopen. Is dit weisheid? dan die 3850 met dan een anderevoeding als het moet?

ja het zit zo ikheb het geld er wel vor over,mits ik er wel een beetje wat van merk.

nogmaals ik merkte het wel
850 naar een 3850

jij van een 9 serie naar een 3850 moet je ook merken.
minpunt blijft je processor

ok dan ben ik voldoende geinformeerd. ik wil frank maar ok marsmannetje heel erg bedanken:thumb:

nee ben nog niet thuis:S maar sprak degene die de pc voor me heeft samengesteld toendertijd. en zei dat er een voeding van 350-400 watt inzit.

okidoki
heb je al naar je voeding gekeken??

deze heb ik er zelf inziten aan die kaart
http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4895

zou je later ook voor je nieuwe systeem kunnen gebruiken.
tenzij je nu weet dat je 2 kaarten wilt gaan zetten dan zou ik wat hoger gaan

hallo frank. ik heb mijn pc even opengemaakt en er stond op de voeding dat hij maximaal 350 watt kan leveren. verder zag ik op het moederbord staan bij de videokaart agp 8x dus dat is ook geen probleem.
nu heb ik 2 vragen aan jou:
kan het met deze voeding als ik de 3850 erin zet.
ik zag mijn geheugenbankjes 2 x 512 mb in blauwe slots zitten, met daarnaast nog 2 zwarte slots. nu heb ik vanmiddag nog een 512 mb bankje gekregen, zijn die zwarte ook voor het geheugen?

alvast bedankt

ik heb even snel de site van sapphire opgezocht die zeggen dat vidkaart een minimale voeding van 450 watt nodig heeft dus ik moet een andere voeding. De voeding van frank een aanrader?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan