3com switch 3300

Status
Niet open voor verdere reacties.

glimmer1980

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi,

Ik heb nog een oude 3com switch 3300 24 ports. Deze heeft een management module in zich alleen kan ik deze niet benaderen. Ik heb de juiste null modem kabel die gelijk staat aan die in het boekje word omschreven.

Via XP probeer ik via hyperterminal met de standaard settings verbinding te maken met com1, maar ik krijg geen verbinding.

Weet iemand hoe ik verbinding kan maken met deze switch?

Groeten Ramon

Kun je hem niet benaderen via een UTP kabel? Misschien heb je een crossed UTP nodig. Wellicht moet je hem even factory resetten?

De switch heeft nog geen IP-adres. Volgens de manual kan ik alleen een IP-adres toekennen als ik het apparaat verbind via een nullmodem kabel.

* Kijkt even in de oude rommel kast en ziet een 3300 liggen *

En kan ik je vertellen: een 3300 is unmanaged as far as I know. Dus valt er ook niets te managen. Denk jij van wel?

Op de achterkant van de switch 3300 zit wel een seriële aansluiting voor een console en volgens de manual is deze te managen.

Zit deze er bij jouw niet op dan?

Er lijken heel veel verschillende switches te zijn als ik zoek op 3300. Dus een specifiekere type-aanduiding is gewenst.
Noem eens precies wat de handleiding voor aanduiding geeft? Zou bijv. iets kunnen zijn als
Super Stack 3300
Super Stack II 3300
Super Stack 3 3300

En je hebt normaal gesproken een speciale console-kabel nodig.

Wellicht kan het ook via telnet over het LAN, als je op je pc een ip-adres toekent aan het MAC adres dat (als het goed is) op een sticker staat op de switch en je pc (en je router, via een LAN-poort) beiden aansluit op je switch.
Voorbeeld: Stel het MAC adres van de switch is 11-22-33-44-55-66 en het ip-adres dat je pc van de router heeft gekregen is 192.168.1.33
Dan kun je het volgende doen (in een CMD-venster):
arp -s 192.168.1.240 11-22-33-44-55-66
telnet 192.168.1.240

Zodra je het apparaat geconfigureerd hebt, dan kun je de arp-ingang weer verwijderen op je pc:
arp -d 192.168.1.240

Succes,

Tijs.

Op de achterkant van de switch 3300 zit wel een seriële aansluiting voor een console en volgens de manual is deze te managen.

Zit deze er bij jouw niet op dan?

Ik zal morgen eens het 3com nummer opschrijven, dan weten we meer. Als er een nulmodem aansluiting opzit zal ik ook wel even kijken. Ik nog zo'n configuratiekabel liggen van 3 com zelf.

Die van mij is een 3300 met 3Com nummer 3C16990A. Hij heeft inderdaad een seriele poort en daar staan ook nog de connectie instellingen bij. Heb je die wel goed ingevuld?

Baud Rate: 19200 bps.
Data Bits: 8 bits.
Stop Bits: 1 bits
Parity Type: None

Ik vond inmiddels ook nog dit op internet:

http://www.herdofneurons.com/node/9

Ik heb die instelling idd ingevuld binnen hyperterminal, maar dat werkt ook niet.

Kom jij wel via de seriele port op de switch?

Vlgs. de link van error53 zou het volgende moeten werken:
Start HyperTerminal (windows) or Minicom (Linux), configure your session for 9600,8,N,1.
Hit [Enter] a couple of times and you'll get a Login: prompt.

You can now login as username manager, password manager

That's it - you're in!

Ik heb het niet geprobeerd om er op te komen, maar wat Dnties zegt zou moeten kloppen. Die 19200 is de maximale baud rate.

Ik heb de instellingen geprobeerd, ik heb me suf zitten drukken op de ENTER toets maar dat moch niet baten. Het zou toch niet uit mogen maken via welk OS je de switch probeert te benaderen? Ik heb het geprobeert op een Windows XP machine

Nee moet niet uitmaken. Bij mij staan de 3com's al lang in de kast, omdat ik naar gigabit gegaan ben.

Het is me nu eindelijk gelukt. Er moest binnen hyperterminal nog een extra optie aangevinkt worden namelijk in de settings tab. Als je dan op ENTER drukt dan verschijnt het login scherm....ik ben er erg blij mee.....:-)

Bedankt voor jullie inzet....

Groeten Ramon

Fijn dat het gelukt is. :thumb:

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan