3D film kijken op tft monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopp13

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
37
Hallo,


Is het mogelijk om op een tft monitor een 3d film te bekijken doormiddel van zo'n brilletje.
Ik dacht namelijk dat het op een tv niet kon, maar van een tft monitor weet ik het niet.:confused:

Wie kan mij helpen, want ik heb zo'n speciale bril, en ik wil graag een 3d film bekijken.


Groet Jopp13
 
op de computer kan het niet en p de tv wel bijvoorbeeld bij een paaar dvd kan dat dat staat er dan op maar verder kan je niks daar ee
 
op de computer kan het niet en p de tv wel bijvoorbeeld bij een paaar dvd kan dat dat staat er dan op maar verder kan je niks daar ee

Ok, en nu in het Nederlands?

Een 3D-film kunnen afspelen heeft niks te maken met het beeldscherm waarop dit speelt. Het kan gewoon op een TV, CRT of TFT monitor voor zover ik weet.

Ik heb zelf wel eens een poging gedaan met 3D fotografie en dat was niet meer dan 2 foto's maken waarbij de 2de foto iets meer naar rechts genomen was. Met een speciaal programma kon je dan de 2 foto's samenvoegen tot 1 met de rood / groene kleur en voilla, je had een foto met diepte. Erg leuk om te doen, maar voor hetzelfde zou je het gewoon uitprinten, maakt geen verschil.
 
Ok, en nu in het Nederlands?

Een 3D-film kunnen afspelen heeft niks te maken met het beeldscherm waarop dit speelt. Het kan gewoon op een TV, CRT of TFT monitor voor zover ik weet.

Ik heb zelf wel eens een poging gedaan met 3D fotografie en dat was niet meer dan 2 foto's maken waarbij de 2de foto iets meer naar rechts genomen was. Met een speciaal programma kon je dan de 2 foto's samenvoegen tot 1 met de rood / groene kleur en voilla, je had een foto met diepte. Erg leuk om te doen, maar voor hetzelfde zou je het gewoon uitprinten, maakt geen verschil.

Dus als ik het goed begrijp kan het wel.
Dus ook zoals je al zei met 2 foto's samen voegen met een rode en groene kleur.
Als je dat dus uitprint kun je dat met zo'n bril dus ook gewoon op papier zien.
Heb ik dat zo goed?

En zie je dan wel alle kleuren van de foto, omdat je 1 rood en 1 groen doet. worden de andere kleuren dan daardoor niet weggefilter?
En de laatste vraag, wat voor programma heb jij daar voor gebruikt om die foto's samen toevoegen tot 1 foto met rood en groen?

groet Joppie
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje, werkt het ook via een beamer.
En heb je dan een andere bril nodig, of kan dat dan ook met de rode en cyan bril?
 
Het maakt niet uit met welk apparaat (of papier) je een 3D beeld produceert, het gaat er om dat je twee beelden hebt die ten opzichte van elkaar iets verschoven zijn, waarbij de één groener en de ander roder gemaakt is. Een bijbehorend brilletje erbij en je ziet het in 3D (en je wordt 'kippig' als je het zonder brilletje bekijkt)

@Breezer, was dat niet een artikel in 'Zoom.nl"??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan