3D gaming sony kdl-32EX720: 100Hz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
449
Goedendag,

Ik heb een sony 3d televisie die 3d aankan. Nu vroeg ik mij af ik kan mijn settings van mijn computer niet op 120 hz zetten aangezien mijn monitor maar 100Hz is staat bij de specs ( http://www.sony.nl/product/TV-80-32-lcd/KDL-32EX720 ). Hoe kan mijn tv dan 3D beelden uitzenden? Dat moet toch 120Hz zijn aangezien 60fps per twee ogen.

Nu vroeg ik mij af, kan deze tv gebruikt worden met AMD 3D technologie? aangezien je twee keer 60fps moet draaien om voor beide ogen goed beeld te krijgen.

Ik vroeg het mij af aangezien ik nog geen 3d bril heb en ze aardig duur zijn :) Als dit niet mogelijk is hoef ik ook geen 3D bril te halen.

Alvast bedankt :)
 
Even een kleine correctie: je ogen kunnen maximaal 29 beelden per seconde kunnen verwerken. :) Standaard is 30 beelden per seconde voor video's.
Voor 3d geldt: 30 fps per oog, dus in totaal 60fps. Je hebt een 3d bril nodig als je de 3d functie van je tv wilt benutten. Je kan ook stereoscopic 3d aanzetten, dan moet je een rood/blauwe bril hebben. Die zijn een dollar op ebay.
Succes!
 
verplaatst van lcd/tft naar televisie
 
Even een kleine correctie: je ogen kunnen maximaal 29 beelden per seconde kunnen verwerken. :) Standaard is 30 beelden per seconde voor video's.
Voor 3d geldt: 30 fps per oog, dus in totaal 60fps. Je hebt een 3d bril nodig als je de 3d functie van je tv wilt benutten. Je kan ook stereoscopic 3d aanzetten, dan moet je een rood/blauwe bril hebben. Die zijn een dollar op ebay.
Succes!

Deze corectie is onjuist. Het menseliik oog kan 15 tot 25 beelden "Individueel verwerken" Een vloeidende beweging bestaat pas bij 60 fps. Ook kan het mensenlijk oog onderscheid maken tussen 60fps en 120fps. En ik had het fijn gevonden als je verstand zou hebben waar je over praat. stereoscopic rendering is namelijk niet rood met blauw, maar heeft een actieve 3d bril nodig. In mijn geval is dat een bril van sony. Tijdens het gamen heb je wel degelijk 120fps nodig om vloeiend een game te spelen.

Als je ergens op antwoord moet je er wel verstand van hebben :) Ik hoop dat iemand anders mij kan helpen.

@jackall bedankt voor het overzette :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan