3d kaart/videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

namsob

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
hoi,
het spel GTA san andreas schokt bij mij af en toen en is wat sloom. Komt dit door een slechte videokaart of een slechte 3d kaart??

wat is het verschil tussen beiden eigelijk?

wie kan me verder helpen???

alvast bedankt

mvg,
namsob

Eh.... de 3D zit op je videokaart... en wordt aangestuurd door de 3D rendering software die in je videokaart driver software zit.......
Kijk eens of er een update voor die driver is.....

Eh.... de 3D zit op je videokaart... en wordt aangestuurd door de 3D rendering software die in je videokaart driver software zit.......
Kijk eens of er een update voor die driver is.....

ik heb zowieso geen goede pc dus waarschijnlijk kan die het niet aan maar wat kan ik het b este vervangen dan? de video kaart??

gr.

Vertel eens wat over je systeem.... (moederbord, videokaart (vroeg Lita ook al...))
(download en gebruik PCWizard als je niet weet wat er in het kastje zit)

Want als je nu een dure nieuwe videokaart aanschaft en de rest van het systeem kan het niet trekken, is dat natuurlijk eeuwig zonde.....

De eisen voor gta san andreas (vallen eigenlijk wel mee):

Aanbevolen:
Intel Pentium 4 of AMD Athlon XP processor (of beter)
RAM 384 MB RAM (of meer)
DVD-Speler 16x DVD-ROM
Harde schijf 4.7 GB vrije ruimte
Videokaart 128 MB (of meer) Video kaart met DirectX 9 compatible drivers ("GeForce4" of beter)
Geluidskaart DirectX 9 compatible Surround Sound Card
Besturing Toetsenbord & muis
Besturingssysteem Windows 2000 of nieuwer

Mocht je systeem ruim boven deze eisen zitten, dan is er misschien iets anders aan de hand....

hoi,

dit zit er in mijn pc:

Moederbord : Foxconn 945 7MA Series
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Pentium D @ 3066 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) 82945G Express Chipset Family
Harde Schijf : ST3160815AS (160 GB)
Harde Schijf : WDC (10 GB)
DVD-Rom Station : ATAPI DVD D DH16D2P
DVD-Rom Station : PE4141L CKH144C SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : SLUBMPM YJGTUVO5 SCSI CdRom Device
Monitor Type : FUCC120066147 - 14 inches
Netwerkkaart : RT2561/RT61 802.11g PCI
Netwerkkaart : BCM5788 NetXtreme Gigabit Ethernet
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (november 2006)

Laatst bewerkt door een moderator:
daarom schokt GTA dus??

"Kun je niet veel mee" gaat wat erg ver... maar bij games werkt het meestal net wat minder....
Op het mobo zit een leeg PCIe slot, daar zou je een videokaart met 256 of 512 MB in kunnen zetten.... Prijzen vanaf zo'n € 30....

hoi,

kan je dan gewoon een extra viedeokaart er bij doen? en weet je zeker dat die dan niet meer schokt???

mvg

p.s. wat is een "PCle"slot???

PCIe slot is die groene contactstrip/connector die naast die twee witte op je moederboard zit... Daarin zet je de nieuwe videokaart, en vervolgens schakel je de oude in bios uit....

Als je een kaart met 256 of zelfs 512 mb neemt, is er een erg grote kans (gezien de systeemeisen van het spel) dat het niet meer schokt.... (garanderen kan ik dat niet).
De videokaart heeft dan zijn eigen geheugen en hoeft dus niets meer af te pakken van je systeemgeheugen (dat gebeurt nu wel...)

okey, bedankt....

(ik heb niet erg veel verstand van computers:)) wat is de bios waar ik de oude moet uitschakelen? en dan gewoon eruithalen ofzo???

mvg.

Eruit halen zal niet gaan lukken.... deze videokaart zit namelijk vastgebakken op het moederboard..... uitzetten kan wel (nadat je de andere hebt geinstalleerd, anders zit je met een zwart beeldscherm)....
In bios kom je bij de meeste systemen door, meteen bij het opstarten, op de DEL toets (delete) te drukken......

okey, ik zal het proberen...

bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan