3D mark 05 PRO. Wie heeft ervaring?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik. En velen met mij, waarschijnlijk :)
3DMark staat al jaren bekend, het is een hele goeie benchmark. Vroeger heette het bedrijf wel MadOnion, nu FutureMark.
 
reactie

Het is voor een vriend.
In de animaties is goed te zien hoeveel frames/sec. de videokaart produceert. Het is blijkbaar zeer afhankelijk van de informatie die de animatie op dat moment in zich heeft. Ik vraag mij af: hoeveel frames/sec moet een videokaart aankunnen om een vloeiend beeld te genereren. Heeft iemand enig ide?
 
Men zegt dat het limiet van de mens 30 frames per seconde is (of 25 frames per seconde), maar naar mijn mening moet de mens toch echt 60 frames per seconde kunnen zien. Ik vind spellen nog behoorlijk haperen bij 30fps. Bij 60 frames per seconde is produceert de videokaart een vloeiend beeld.

Een videokaart kan op zich oneindig veel frames per second aan, het hangt heleamaal af van wat er op beeld verschijnen moet. Het is niet zo dat een videokaart slechts een aantal frames per seconde aan kan, maar dat het tijd kost om alle berekeningen uit te voeren van hoe 3D Modellen eruit moeten komen te zien.

Het is trouwens niet vreemd als je computer bij 3DMark05 een beetje laag haalt, het is een zeer zware benchmark. De gebruikte technieken die ze in 3DMark05 gebruiken zullen niet in spellen gebruikt worden, tenminste, niet in deze tijd :) Misschien later als iedere thuisgebruiker een NASA pc thuis heeft.
Mijn computer, een AMD 64 bits 3200+ met een Geforce6600GT PCI-E haalde soms slechts 5fps.
 
reactie

Het leuke van alles is, dat je in de bioscoop naar 16 tot 24 beelden per seconden zit te kijken. En is dat mooi of niet?
 
Ja klopt. dat is zo bij het europese formaat PAL.
Ik vind het geen probleem op films, maar als je vraagt of ik het zie, ja, ik zie het.
 
ja ik zie het in de bios ook.
Zeker als je een film donwload.
Ik zet dat op dvd en dan zie ik pas echt een groot verschil..
 
ik zit heel vaak met mijn athlon xp 1700+,geforce 5200 128 ram op 0 frames per seconde:p met mijn pentium meestal op 1à2
 
Geplaatst door skelle
ik zit heel vaak met mijn athlon xp 1700+,geforce 5200 128 ram op 0 frames per seconde:p met mijn pentium meestal op 1à2

Jaa, ik bedoel maar :) Die benchmark is echt bijzonder zwaar.
 
Honderden beelden per seconde

Mensen, niemand ziet b.v. 24 beelden per seconde. Degene die dat wel ziet komt van een andere planeet. Er zijn insecten die vele honderden beelden per seconde kunnen waarnemen. Zij zien een brandende TL-buis of een beeldscherm (tv of monitor) dan ook als een zeer traag aan- en uit apparaat. Dus als videokaart 100 beelden per seconde produceert, zijn dat er voor de mens eigenlijk 75 te veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan