3D onderseuning werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonan

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn 3D ondersteuning.
Als ik DXDIAG draai en de DIRECT3D test uitvoer dan krijg ik de melding dat ik de test heb geannuleerd door op een toets te drukken.
Ik heb een ATI radeon 9250 256 mb.
Windows XP sp3 pro.
AMD sempron 2800+
Directx 9.0
Ik heb alle drivers ge updatet en nu zelfs een driver van omega geinstalleerd.
Gisteravond deed hij het ineens wel goed maar vandaag weer niet.
Vandaag een matrox kaart erin gezet en ook bij deze geen 3d test mogelijk.
Wie weet er nog raad.:confused:

Heb je,toen je de drivers hebt ge-update,de oude verwijderd?Bij de videodriver moet bij voorkeur de oude driver gedeïnstalleerd worden.

Ja ik heb eerst alle oude drivers verwijdert
Oja ik heb een asus k8u-x moederboard
2Gb geheugen

Laatst bewerkt:
Verplaatst Geluidskaarten --->>> Videokaarten.

Ziet bij apparaatbeheer alles normaal uit,geen gele vraagtekens?

Als ik de driver scanner (driver agent)draai zijn alle drivers up to date, en aangezien het met een andere kaart ook niet werkte denk ik dat het niet aan de kaart ligt.

Zijn er nog andere factoren die hier invloed op kunnen hebben??

Display Tab 1: Hardware-accelerated Direct3D 9 is not available because the display driver does not support it. You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer. The file ati2dvag.dll is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer. Direct3D 7 test results: The tests were cancelled before completing. Direct3D 8 test results: The tests were cancelled before completing. Direct3D 9 test results: Display driver does not support API (DDI version too low)
Dit zegt genoeg,je beeldschermdriver is niet de juiste versie voor 3D ondersteuning,dus deze moet je updaten.

Ik heb net in de instellingen van de kaart zitten sleutelen en nu kreeg ik voor direct3d 7 en 8 een roterende kubus en 9 doet het niet.
Gister deed deze het wel.
Nu de pc ge reboot en nu doet er geen van alle test het meer.
Ik krijg de melding dat de DDI versie te laag is.
Waarom doet hij het er dan gister wel mee.
Zelfde driver als nu...

Ik heb 's op internet rondgeneusd en heb meerdere topics gevonden over hetzelfde probleem zoek google maar 's op ati 2dvag.dll dan zie je 't vanzelf wel!
Misschien dat je er daar ergens uitkomt! Ik heb meerdere oplossingen gezien.

Als ik op verschillende sites kijk naar problemen met deze driver zie ik dat er gebruikers zijn die de zelfde driver versie hebben als ik.
ATI 2dvag.dll versie 6.14.0010.6614 alleen met DDI 9 ipv DDI 7
Is dit niet driver afhankelijk?

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat ik met dezelfde driver eerst wel D3D7, 8, en 9 heb kunnen testen met goed resultaat. en na een reboot werkte het niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een andere driver (catalyst control center) erop gezet. Volgens de ATI site de nieuwste voor deze kaart.
DXDIAG ziet er nu zo uit. zie bijlage
nog steeds geen direct 3d tests kunnen uitvoeren.
Bij elke test krijg ik de melding dat de test wordt geannuleerd door dat er op een toets wordt gedrukt.
Ik druk alleen nergens op:(

Bijlagen

Nu heb ik in de instellingen alles op presteren gezet ipv kwaliteit en nu werkt het:thumb:
Ik hoop dat het ook werkt na een reboot

Bijlagen

Na reboot weer geen direct3d tests kunnen doen, zelfde melding als eerst.

Bijlagen

Ik heb nu alle drivers van ATI met een tool verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
Eerst werkte D3D niet , na wat instellingen van de driver te hebben verandert zoals kleur naar 16 bits en de versnelling naar prestatie.
Toen weer de D3Dtests uitgevoerd en ik kreeg 3 keer de roterende kubus te zien.

Na een reboot werkte het weer niet.
Zijn er nog meer instellingen (misschien in de BIOS) die invloed kunnen hebben op de 3D prestaties???

Ik weet me nu echt geen raad meer.
De kaart kan het aan, dat heb ik gezien.
Wat gebeurt er bij een reboot zodat het niet meer werkt.:mad::mad:

Ik krijg geen andere foutmeldingen te zien dan dat de direct3d testen zijn afgebroken door dat er op een toets is gedrukt.
In de help van DXDIAG kom ik hier niks over tegen.

Please help want ik wordt hier gek van:mad::evil:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan