• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3D Scatter plot

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWPaasse

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Hallo,

Ik heb me suf gezocht naar een simpele oplossing om een 3D scatter plot te maken in Excel (of een ander programma wat dat betreft), maar kan niks behapbaars vinden. Ik heb weinig tot geen kennis over programmeertalen en dus vallen de enkele technische opties die er zijn helaas af. Ik wil gewoon heel simpel een X, Y en Z as hebben waarop ik waardes kan invullen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank,
Jan Willem

JWPaasse,

Had je hier ook gekeken?

Even Gegoolged op 3D scatter plot

Laatst bewerkt:
Jazeker, ik krijg daar alleen de melding "Kan de programmacode niet uitvoeren in de onderbrekingsmodus". Heb je hier misschien een oplossing voor?

Dank,
Jan Willem

Dat wil zeggen dat de macro ergens mee bezig is.
Kijk even in de macro editor en klik boven in de menu balk op het vierkantje.
Als het goed is stop hij de macro.

Bedankt voor je tijd! Ik krijg nu de melding "Fout 1004 tijdens runtime: de opgegeven dimensie is niet geldig voor het huidige grafiektype". Ik heb zoals het bestand uitlegd alleen de drie kolommen gepakt met de data er in. Als Excel-newbie voel ik compleet verslagen.

Heb je mijn bestandje ook geprobeerd?

Ik voel me ook compleet verslagen, omdat ik hier verder geen verstand van heb.

Ja ook geprobeerd. Hij wilt hem op één of andere manier gewoon niet pakken helaas. Weet je misschien nog alternatieven? Bedankt in elk geval :-)

Heb je deze 6 stappen gevolgd?

A first chart

1. Open the workbook "3Dscatterplot.xls" that contains the necessary macros (this workbook)
2. In a trial workbook enter some data you want to display in three columns (x,y,z).
3. Optionally you can enter a header column containing text labels for each point.
4. Leave 10 empty rows above the data range and one empty column to the left.
5. Select the data (3 columns) or the data + label text (4 columns).
Don't select the cells containing labels for the three axes.
6. Run the macro "Make3DscatterplotFromDataRange" and wait a moment
(5 - 10 seconds, longer, if data labels are involved)

Dit staat op Blad raw data

Kijk ook even bij regel 31 op dat blad.

Verder kan ik je niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan