Op dit ogenblik ben ik volledig leek in 3D, buiten een paar pogingen op FreeCAD. Nu zoek ik een programma (liefst gratis) dat het mogelijk maakt om van een CAD-tekening ook een montagetekening te maken. ik bedoel daarmee dat je dan de volgorde van de montage kunt aangeven. (zoals een Ikea-montagevoorschrift) + dat je de verschillende onderdelen van het stuk iets verwijderd van elkaar kunt uitprinten (zodat je beter overzicht hebt van de verschillende onderdelen). Het "uit elkaar halen van dergelijke tekening zal wel een naam hebben, maar die is me niet bekend.
Dit is enkel te gebruiken voor persoonlijke projecten zoals het bouwen van kastjes, pergola en diens meer. Deze projecten zijn een motivatie om mij (mogelijks) te bekwamen in 3D-tekenen.
Een antwoord in de trant van "je kan dat ook uit de losse hand schetsen" zijn niet relevant en dus ook ongewenst.
Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
Dit is enkel te gebruiken voor persoonlijke projecten zoals het bouwen van kastjes, pergola en diens meer. Deze projecten zijn een motivatie om mij (mogelijks) te bekwamen in 3D-tekenen.
Een antwoord in de trant van "je kan dat ook uit de losse hand schetsen" zijn niet relevant en dus ook ongewenst.
Alvast bedankt voor jullie bijdrage.