3D tekensoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste Helpmij,

Ík heb de opdracht gekregen een GOED 3D tekenprogramma aan te schaffen om tuinontwerpen inclusief privezwembaden e.d te tekenen.
Uiteraard kom je dan al uit bij betaalde software, maar dat is het probleem ook niet. Ik wil gewoon een gebruiksvriendelijk tekenprogramma waarmee ik in verhouding (op schaal) mooie tekeningen kunt maken en van allerlei kanten kunt bekijken. Eventueel met een bijbehorende cursus. Echter ik kan geen goed softwarepakket vinden....iemand tips ????

Dank je.

PRETTIGE JAARWISSELING ALLEMAAL

Jac

AutoCAd is eentje die mijn neef (ingenieur) ook gebruikt.
Je kan op schaal tekenen en 3D alles wat je jou maar kan voorstellel,maar het is helaas ook heel erg duur zo een 5000 euro.En een curcus is ook heel erg duur ik denk rond de 800 euro.

AutoCad zelf kan je makkelijk gratis vinden.
En je hebt toch wel een goede PC nodig niet een hele goede maar zo ram geheugen rond de 4 GB en een Intel core i3 processor.Als je dat allemaal hebt kan je met het programma wel aardige goed werken.

Laatst bewerkt:
Bedankt Wakmen, ik ken Autocad wel een beetje, maar dat is volgens mij redelijk gecompliceerd. Ik weet dat er "simpelere" programmaatjes zijn, waarmee ze bijvoorbeeld een nieuwe keuken op schaal kunnen tekenen of een badkamer. Met Autocad kun je zelfs een Electromotor tot in detail tekenen, zo ver wil ik niet gaan. Je moet eigenlijk denken aan een tuinontwerp of aanbouwontwerp tekening. Ik weet dat het bestaat maar geen idee hoe het heet, of bij wie ik ernaar kan informeren. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken !

Sweet home 3d is gratis en bevat een bibliotheek met voorwerpen. Met Google sketchup kom je ook een heel eind.

Hangt ook een beetje van het gebruik af. Als bijv. de schaal en maatvoering heel precies moet dan zul je richting betaalde software moeten.

Beste Roger,

Bedankt voor het meedenken, ik heb eens gekeken naar google sketchup echter het lijkt mij zo paint -achtig van Windows, of ik heb de verkeerde link te pakken.
Sweet home 3D zal ik eens gaan bekijken.
Overigens mag het best "betaalde" software zijn hoor, het is namelijk voor m'n werk, en moet er dus toch wel wat "professioneel" uitzien. dus als je nog betaalde suggesties hebt, zijn die ook van harte welkom !!

Bedankt voor de info !!

Jac

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat is al eerder gezegd wakman, echter ik kan nergens de goede versie dienende

Laatst bewerkt door een moderator:
idd met google sketchup kom je al een heel eind, nog niet overtuigd? importeer een paar dingen ;D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan