3dMark 2001 en RAM Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonnilt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
417
Ik heb vanmiddag geupgrade van 256 naar 512 MB DDR266. Toen dacht ik 'laat ik eens 3dMark2001 draaien om te kijken wat het effect zou zijn'. Dat deed ik dus en tot mijn verbazing veranderde mijn score nauwelijks, van ongeveer 9150 naar 9200.

Moet ik me nu zorgen gaan maken over mijn intern geheugen en mijn performance in het algemeen of is dit normaal?

Alvast bedankt.
 
Waarschgijnlijk een beetje last van overkill

Dat wil zeggen dat je meer geheugen hebt als dan dat je nodig hebt:)
 
3dmark2001 geeft hoofdzakelijk de performance aan van je videokaart. tevens speelt je cpu ook een rol. geheugen boven op wat noodzakelijk is heeft op deze score dus weinig invloed .. je videkaart of je pc overklokken merk je wel in de score..

groet lenbasic
 
Dacht ik zelf ook al maar ik wilde het graag zeker weten. Ik merk nu trouwens wel dat het beter loopt. UT2003 en Mafia lopen stukken beter.
 
Geplaatst door Lonnilt
Dacht ik zelf ook al maar ik wilde het graag zeker weten. Ik merk nu trouwens wel dat het beter loopt. UT2003 en Mafia lopen stukken beter.

Met deze spellen spreek je je extra geplaatste geheugen wel degelijk aan!
512 MB is zeker geen overkill zoals wel eens beweerd wordt.
Vooral wanneer je meerdere aplicaties geopend hebt of voor zware grafische bewerkingen (video) in dit geen overbodige luxe.

Grtzzz.
 
Tuurlijk is het geen overbodige luxe, maar het ging me bij deze thread vooral om de 3dMark score. Die had ik hoger verwacht met extra RAM.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan